Show simple item record

dc.contributor.advisorBinzet, Gün
dc.contributor.authorGöktürk, Özge
dc.date.accessioned2020-12-10T07:47:52Z
dc.date.available2020-12-10T07:47:52Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-06-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218845
dc.description.abstractTez çalışmasında, ortaöğretim 9. Sınıf öğrencilerinin Kimya dersinde `Kimyasal Türler Arası Etkileşimler` Ünitesinin laboratuvar yöntemi ile işlenmesinin geleneksel yöntem ile işlenmesine kıyasla öğrenci başarısına ve kimya dersine yönelik tutumlarına etkilerinin incelenmesi olmak üzere iki ana amaç güdülmektedir. Tez çalışmasının katılımcı grubunu, Milli Eğitim Bakanlığı Gaziantep İli, Şehitkâmil ilçesi Arif Nihat Asya Anadolu Lisesi'nde öğrenim görmüş olan 9 farklı şubeden ön test yapılarak belirlenen dört farklı şubede bulunan 124 tane 9. Sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma ön-test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desende gerçekleştirilmiş ve nicel verilerin toplandığı bir çalışmadır. Veri toplama aracı olarak `Kimyasal Türler Arası Etkileşimler Ünitesi Başarı Testi, (KTAEÜ-BT)` ve `Kimya Dersi Tutum Ölçeği, (KDTÖ)` kullanılmıştır. KTAEÜ-BT, öğrencilerin `Kimyasal Türler Arası Etkileşimler` ünitesinde yer alan kazanımlara yönelik bilgilerini ölçmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin analizinde SPSS Statistics 20 (Statistical Package for the Social Sciences 20) paket programı kullanılmıştır. Bu program kapsamında bağımlı ve bağımsız gruplar için t testi uygulanmıştır. Veriler bilgisayar ortamına aktarıldıktan sonra analizler bilgisayar ortamında yapılmıştır. Fen bilimleri eğitiminin bir alt dalı olan kimya eğitiminde laboratuvar uygulamalarının literatürde belirtilen farklı nedenlerden ötürü yeterince bulunamamaktadır. Yapılan bu çalışmanın analizleri doğrultusunda laboratuvar uygulamasının öğrenenlerin akademik başarı düzeylerinde önemli bir fark yarattığı belirlenmiştir. Aynı zamanda literatür bilgisine göre öğrenenlerin laboratuvar ile ilgili olumsuz düşüncelere sahip olmaları ve laboratuvara girmekten kaçınmalarına rağmen laboratuvar uygulamaları ile laboratuvara yönelik tutumlarında da olumlu yönde bir artış elde edilmiştir.
dc.description.abstractThis thesis study aims two main objectives that are in the purpose of researching the impacts of laboratory method usage, which is in comparison with the traditional method usage, in teaching `Chemical Reactions` Unit in 9th grade of secondary education Chemistry class on students' success in Chemistry lesson and attitudes towards it. The research participant group is composed of 124 9th grade students from four different classes, who are studying in Arif Nihat Asya Anatolian High School in Gaziantep, Şehitkamil District, and are determined by prestesting out of nine different classes. The research is constituted on quasi-experimental pattern with pretest - posttest design that has a control group, and is a study in which quantitative data are collected. `Chemical Reactions Unit Achievement Test (CRU - AT)` and `Chemistry Class Attitude Scale, (CCAS)` were used as the data collection tool. CRU-AT was developed by the researcher of the study with the purpose of testing students' knowledge on the topics in `Chemical Reactions` Unit. In the analysis of the data collected following the research results, SPSS Statistics 20 (Statistical Package for the Social Sciences 20) was used. Within the scope of this programme, paired samples t-test and independent samples t-test were carried out. After the data were transferred into electronic environment, the analysis was performed in computer environment. In accordance with the analysis of this research that is done by the reason of the inadequate laboratory practices in chemistry education, which is a subbranch of physical sciences, it is determined that the laboratory practices has a significant effect on the learners. Furthermore, learners' attitudes toward laboratory practices and laboratory positively increased despite the fact that they had negative thoughts about the laboratory practices.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title9. Sınıf `Kimyasal türler arasındaki etkileşimler` ünitesinin laboratuvar yöntemiyle işlenmesinin öğrenci başarısına ve kimya dersine yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeResearch of the effects of teaching 9th grade `Chemical reactions` unit with laboratory method on students' success and attitude towards chemistry lesson
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-21
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmScale development
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmChemistry
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmChemistry lesson
dc.subject.ytmChemistry education
dc.subject.ytmChemical reaction
dc.subject.ytmLaboratory experiments
dc.identifier.yokid10152347
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid473549
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess