Show simple item record

dc.contributor.advisorKaplan, Bengü
dc.contributor.authorErgüzeloğlu, Umut Ali
dc.date.accessioned2020-12-10T07:47:44Z
dc.date.available2020-12-10T07:47:44Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-11-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218828
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, İlköğretim yedinci sınıf Fen Bilimleri dersi ''Kuvvet, İş ve Enerji İlişkisi'' ve ''Enerji Dönüşümleri'' konusunda, hem materyal hem de bilgisayar destekli öğrenmenin, öğrencilerin akademik başarısına etkisini incelemektir. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılı birinci yarıyılında, Osmaniye ili Merkez ilçesindeki Remzi Özer Yatılı Bölge Ortaokulu'na devam etmekte olan 7.sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmaya deney gruplarında 60'şar, kontrol grubunda 21 olmak üzere toplam 81 öğrenci katılmıştır. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu deneysel modelde yapılmıştır.Hem materyal hem de bilgisayar destekli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına etkilerini incelemek amacıyla üç deney ve bir kontrol grubu oluşturulmuştur. Deney ve kontrol grupları yansız olarak seçilmiştir. Deney ve kontrol grubu öğrencileri farklı değişkenler açısından (cinsiyetleri, karne notları ve sayıları) eşitlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, kişisel bilgiler formu ve akademik başarı testi kullanılmıştır.Araştırma süresince başarı testinden elde edilen verilerin, aritmetik ortalamaları, standart sapmaları betimsel olarak verildikten sonra, t-testi,kovaryans analizleri yapılmıştır. İstatistiki işlemler SPSS 21.0 paket programıyla çözümlenmiştir. Elde edilen verilerin yorumlanmasında .05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir.Araştırma sonucunda, hem materyal hem de bilgisayar destekli öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu öğrencileri ile araştırma sorgulamaya dayalı öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin `Fen Bilgisi Dersi Başarı Testi` son test puanları arasında 3.deney grubu lehine anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür.Elde edilen sonuçlar ışığında hem materyal hem de bilgisayar destekli öğrenme yaklaşımı ile öğretimin, öğrencilerin akademik başarılarını olumlu şekilde değiştirmiş olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Fen Bilimleri Öğretimi, Materyal Destekli Öğrenme, Bilgisayar Destekli Öğrenme, Akademik Başarı, Fen Bilimleri Başarısı.Danışman:Prof.Dr. Bengü KAPLAN, Mersin Üniversitesi,Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Mersin.
dc.description.abstractBasic goal of this study is examining the affect of both material and computer supported learning's to students academic achievement. The research, has been conducted with seven attending grade of Remzi Özer boarding middle school in Osmaniye. Totaly eighty one students sixty experiment group, twenty one from controlling group took pait. The research is achieved with pretest-post test experimental design is conducted.Three experimental and one control groups have been formed to to analyze student's academical achievement of both materiel and computer supported learning approach. Experimental and control groups have been chosed objectively. Students of experimental and control group tried to be making equal from the aspect of different variations (gender, school report grades and number). In the research as the data collecting tool form personal information form and test of academical achievement have been used.During the research, the data acquired from achievement test are analyzed by from the aspects of arithmetic averages, standard deviations after described t-test covairence. Statistical transactions are analyzed by SPSS 21.0 packet programme for commenting of obtaining data .05 meaning level accepted. At the end of the research, between the experiment group that both material and computer supported learning approach applied and control group that are applied learning method which is based on searching and questining.It has been observed that there is a meaningful difference for third experiment groups. In the light of optained result, it has been shown that both materialed and computer supported learning approaches have positively changed students academical achievement.Keywords: Science Education, Material Supported Learning, Computer Supported Learning, Academical Achievement, Science Achievement.Advisor: Prof.Dr. Bengü KAPLAN,Department of Mathematics and Science Education, University of Mersinen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMekanik enerji ve uygulamaları: Kinetik ve potansiyel enerji için deney tasarlama ve bilgisayar destekli öğretim
dc.title.alternativeMechanical energy and its applications: Experiment designing and computer supported training for kinetical and potential energy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-01
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmExperiments
dc.subject.ytmExperimental design
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmScience achievement
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10201814
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid516672
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess