Matematik dersinde Geogebra programı kullanımının 10.sınf öğrencilerinin akademik başarılarına, matematik kaygısına ve öğretim teknolojilerine yönelik tutumlarına etkilerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Akay, Cenk | |
dc.contributor.author | Tuzer Ünsal, Gamze | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:47:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:47:40Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-10-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218820 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, matematik derslerinde Geogebra dinamik yazılımının kullanımının,10.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarını, matematik kaygılarını ve öğretim teknolojilerinin kullanımına yönelik tutumlarını nasıl etkilediğini ortaya koymaktır.Araştırmada, deneysel yöntem çeşitlerinden olan yarı-deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma grubunu 2016-2017 Eğitim-öğretim yılında, Hatay ilinin Arsuz ilçesinde bulunan Uluçınar Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde öğrenim gören 10. sınıf öğrencilerinden birbirine en yakın denkliğe sahip iki sınıfın öğrencileri oluşturmuştur. Kontrol ve deney grubunun denkliğini sağlamak için öğrencilerin 9.sınıf matematik dersi karne başarı puanları karşılaştırılmıştır. Kontrol grubunda 30, deney grubunda ise 34 olmak üzere araştırmaya toplam 64 öğrenci katılmıştır.Araştırmada nicel ve nitel veri olmak üzere iki tür veri toplanmıştır. Nicel veriler için veri toplama araçlarından, standart ölçekler ve başarı testi kullanılmıştır. Nitel veriler ise açık uçlu sorular formu ile toplanmıştır. Nicel veri toplama araçlarından elde edilen veriler Spss programı kullanılarak, nitel veri toplama araçlarından elde edilen veriler ise içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, deney grubunda matematik kaygı ölçeği ve matematik başarı testinden alınan ön-test ve son-test puanları arasında son test lehine anlamlı fark bulunmuştur. Deney grubu ve kontrol grubu karşılaştırıldığında ise, matematik başarı testinden alınan erişi puanları açısından, deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Ayrıca, deney grubunda bulunan öğrenciler genelde, derste Geogebra dinamik yazılımının kullanılmasının olumlu yönleri olduğunu ve eğlenceli, görsel, pratik, aktif, teknolojik bir araç olma, etkili öğrenme ve öğrenmede hız sağlama özelliklerini sevdiklerini, Geogebra programını başka derslerde de kullanmak istediklerini belirtmişlerdir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to reveal how the use of Geogebra dynamic software in mathematics classes influences the academic achievements of 10th grade students, their mathematical concerns and their attitudes towards the use of instructional technologies.Quasi-experimental design, which is a kind of experimental method, was employed in the study. The research group is comprised of the 10th grade students who are studying in two classes with the closest similarity at Uluçınar Vocational and Technical Anatolian High School in Arsuz of Hatay province in 2016-2017 academic year. The achievement scores of the 9th grade mathematics course report card were compared to provide the control and test group equality. A total of 64 students participated in the study, 30 in the control group and 34 in the experimental group. Two kinds of data were collected in the survey as quantitative and qualitative data. Standard scales and achievement tests were used for quantitative data collection. Qualitative data were collected by an open-ended question form. The data obtained from the quantitative data collection tools were analyzed using the Spss program while the content analysis method was employed to analyze the data obtained from the qualitative data collection tools.As a result of the research, in the experimental group, a significant difference in favor of the post test was found between pre-test and post-test scores obtained from mathematics anxiety scale, attitude scale towards instructional technologies and mathematics achievement test. When the experiment group and the control group were compared, a significant difference was found in favor of the experimental group in terms of the access scores from the mathematics achievement test. In addition, students in the experimental group generally stated that the use of Geogebra dynamic software has a positive aspect and that they like Geogebra as it offers fun, visual, practical, active and technological tools, effective learning and quick learning, and that they want to use the Geogebra program in other lessons. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Matematik dersinde Geogebra programı kullanımının 10.sınf öğrencilerinin akademik başarılarına, matematik kaygısına ve öğretim teknolojilerine yönelik tutumlarına etkilerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The use of Geogebra dynamic software in mathematics classes influences the academic achievements of 10th grade students, their in mathematical concerns and their attitudes towards the use of instructional technologies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-16 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | GeoGebra | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Instructional technologies | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.identifier.yokid | 10192396 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 515661 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |