dc.contributor.advisor | Kaplan, Bengü | |
dc.contributor.author | Batir, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:47:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:47:31Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-12-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218803 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersinde `Elektrik Enerjisi` ünitesinin geleneksel ve laboratuvar yöntem ile öğretilmesini karşılaştırarak öğrenci başarısına etkisini incelemektir. Bu çalışmadaki katılımcı grup, Milli Eğitim Bakanlığı Mersin ili, Akdeniz ilçesi, Huzurkent Atatürk Ortaokulu'nda öğrenim görmüş olan 5 farklı şubeden ön test yapılarak belirlenen ve ön test sonuçları arasında anlamlı fark bulunmayan, iki farklı şubede bulunan 417. Sınıf öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma, ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desende gerçekleştirilmiş olup nicel verilerin toplandığı bir çalışmadır. Veri toplama aracı olarak, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında okutulan `Ortaokul Fen Bilimleri 7` ders kitabından faydalanılarak `Elektrik Enerjisi Ünitesi Başarı Testi, (EEÜ-BT)` hazırlanmıştır. EEÜ-BT, öğrencilerin `Ampullerin Bağlanma Şekilleri` bölümünde yer alan kazanımlara yönelik bilgilerini ölçmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılarak, verilerin analizleri SPSS 15 paket programıyla çözümlenmiştir. Bu program kapsamında bağımlı ve bağımsız gruplar için t-testi uygulanmıştır. Çalışmada geleneksel öğretim yöntemi ile öğrenen öğrencilerin son test başarı puan ortalaması 9,48, laboratuvar temelli öğretim yöntemi ile öğrenen öğrencilerin son test başarı puanı ortalaması 16,30 olarak bulunmuştur. İki grup ortalaması arasındaki fark istatistiksel olarak önemlidir. Bu farkın oluşmasındaki en önemli etken, geleneksel öğretime göre, laboratuvar temelli öğretimin öğrencilerin duyularını daha etkin kullanmalarına olanak sağlamasıdır. Elde edilen bulgulara göre laboratuvar uygulamasının öğretimde daha yaygın kullanılması önerilmiştir. Anahtar Kelimeler: Fen Bilimleri, Laboratuvar temelli öğretim, Mevcut müfredat yöntemi, Akademik başarı,Danışman:Prof.Dr. Bengü KAPLAN, Mersin Üniversitesi,Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Mersin. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to investigate the effect of the `Electrical Energy` unit in secondary school 7th grade students' science classroom teaching by traditional and laboratory methods, to student achievement. The participant group in this study consists of 7th grade students consisting of 41 students in two different branches determined by pretesting from 5 different branches in Mersin city, Akdeniz province, Huzurkent Atatürk middle school, which have no significant difference between the pre-test results. The study was a semi-experimental design with pretest-posttest control group and a quantitative study.The `Electrical Energy Unit Achievement Test (EEU-BT)` was prepared by using the `Middle School Science 7` course book, which was taught in 2017-2018 academic year, as a data collection tool. The EEU-BT was developed by the researcher to measure students' knowledge of the achievements in the `electrical bulb connection circuits` section. As a result of the research, the obtained data were transferred to the computer environment and the analysis of the data was analyzed by SPSS 15 packet program. In the frame of this program, t-test was applied for dependent- and independent-groups.In the study, the average of the final test achievement score of the students learning by the traditional method was found to be 9,48, and the final test success average of the students learning by the laboratory based instruction method was found to be 16,30. The difference between the mean of the two groups is statistically significant. The most important factor in the formation of this difference is that, according to traditional teaching, laboratory-based instruction allows students to use their senses more effectively. According to the findings, it is suggested that laboratory practice should be used more widely in teaching.Keywords: Science, Laboratory based instruction, Existing curriculum method, Academic achievementSupervisor: Prof. Dr. Bengü KAPLAN, Department of Mathematics and Science Education, University of Mersin. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul 7. sınıf fen bilimleri dersinin `Elektrik enerjisi` ünitesinin laboratuvar temelli öğretimi ve akademik başarıya etkisi | |
dc.title.alternative | The laboratory-based teaching of `Electrical energy unit` and its effect on academic achievement in 7th grade science classes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-23 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Electrical energy | |
dc.subject.ytm | Laboratories | |
dc.subject.ytm | Laboratory studies | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.identifier.yokid | 10209211 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 518714 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı | |