Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahbaz, Namık Kemal
dc.contributor.authorBilgin, Serkan
dc.date.accessioned2020-12-10T07:47:28Z
dc.date.available2020-12-10T07:47:28Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218797
dc.description.abstractBu araştırmada farklı coğrafi bölgelerdeki resmi ve özel okullarda görev yapan Türkçe öğretmenlerinin İlköğretim Türkçe (6-8. Sınıflar) Öğretim Programı'nda yer alan yazma yöntem ve tekniklerini uygulama durumlarını ve yazma uygulamaları sırasında karşılaştıkları sorunları tespit etmek amaçlanmıştır. Bu araştırmada hem nicel hem de nitel veri toplama teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verilerinin toplanmasındaki örneklemini Türkiye'nin farklı coğrafi bölgelerindeki ortaokullarda görev yapan 146 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel verilerinin toplanmasındaki örneklemini ise Ağrı'nın Doğubayazıt ve Hatay'ın Altınözü, Antakya ve Defne ilçelerindeki okullarda görev yapan 18 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmanın birinci aşamasında nicel araştırmalardan tarama yöntemi kullanılmıştır. Tarama yöntemi için nicel veri toplama tekniklerinden anket tekniği uygulanmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında ise nitel araştırmalardan durum çalışması uygulanmıştır. Durum çalışması için nitel veri toplama tekniklerinden gözlem tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın birinci aşamasından elde edilen nicel veriler SPSS 24.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Anket formuna bağlı olarak oluşturulan gözlem formundan elde edilen veriler ise içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir.Araştırmanın anket bulguları 23 sorudan (22 kapalı uçlu ve 1 açık uçlu) oluşan anketin her bir sorusu için tabloya dökülmüştür. Gözlem bulguları da gözlem formundan elde edilen verilerle 9 başlıkta toplanmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlar şu şekildedir: Türkçe öğretmenleri yazma yöntem ve teknikleri konusunda yeterli düzeyde bilgiye sahiptir. Türkçe öğretmenleri yazma yöntem ve tekniklerini uygulamada genel olarak iyi durumdadır. Ancak bazen Türkçe öğretmenlerindeki yetersizlikler bazen de öğretmenler dışındaki nedenlerden dolayı yazma çalışmalarında istenen başarı düzeyine ulaşılamamaktadır. Bitişik eğik el yazısı, öğrencilerin yazmaya karşı isteksizliği, sınıf mevcutları, yazmaya ayrılan sürenin yetersizliği, öğrencilerin okuma alışkanlığına sahip olmaması öğretmenlerin yazma uygulamalarını olumsuz yönde etkilemektedir. Öğretmenler materyal kullanımında ve yazma uygulamalarındaki dönüt düzeltmelerde yeterli düzeyde değildir. Türkçe eğitimi alan mezunu olmayan öğretmenler alan mezunu öğretmenlere göre yazma uygulamalarında daha yetersizdir. Özel okullarda yazma uygulamalarına resmi okullardan daha az önem verilmektedir.Anahtar Kelimeler: Yazma, yazma eğitimi, yazma yöntem ve teknikleri, Türkçe öğretmenleriDanışman: Doç. Dr. Namık Kemal ŞAHBAZ, Mersin Üniversitesi, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, Mersin.
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to determine the situation at which Turkish teachers who work in different kinds of official and private schools can apply writing methods and techniques in Turkish lessons (6th-8th grades) in the curriculum and the problems they encounter during writing practice.In this research both qualitative and quantitative data collection techniques were used. The sample of the research in the collection of quantitative data is 146 Turkish teachers working in secondary schools in different geographic regions of Turkey. The sample of the research in the collection of qualitative data consists of 18 Turkish teachers working in the schools of Doğubayazit, district of Ağrı and Altınözü, Antakya and Defne districts of Hatay.In the first phase, survey technique was applied from the quantitative data collection techniques for the scanning survey. In the second phase of the study, case studies were carried out from qualitative research. Observation techniques from qualitative data collection techniques were used for Case Study.Quantitative data from the first phase of the study were analyzed using SPSS 24.0 program. The data obtained from the observation form based on the survey form were analyzed by means of content analysis.The results of the survey were included in the table for each question of the questionnaire consisting of 23 questions (22 close-ended and 1 open-ended). Observation findings were collected in 9 headings with the data obtained from the observation form.The results obtained in the research are as follows: Turkish teachers have sufficient knowledge of writing methods and techniques. Turkish teachers are generally at a moderate situation in practice in writing methods and techniques. Sometimes the inadequacies in Turkish teachers and sometimes for reasons other than teachers can not achieve the desired level of success in writing studies. Students 'reluctance to write, class availability, lack of time to write, lack of reading habits of the students negatively affects the teachers' writing practices. Teachers are not well-equipped to make changes in material use, feedback and correction in writing practices. Teachers who are not graduates of Turkish education are more deficient in writing applications than teachers who are graduates of Turkish education. Writing practices in private schools are less important than formal schools.Key Words: Writing, writing education, writing method and techniques, Turkish Language TeachersAdvisor: Associate Professor Dr. Namık Kemal ŞAHBAZ, Mersin University, Turkish Education Main Subject of Study, Mersinen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçe öğretmenlerinin ilköğretim Türkçe (6-8. sınıflar) öğretim programı`nda yer alan yazma yöntem ve tekniklerini uygulama durumları
dc.title.alternativeThe situations of application of writing methods and techniques of Turkish teachers in turkish education program (6th-8th grades)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-17
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmWriting training
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.identifier.yokid10193778
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid515703
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess