Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Soner Mehmet
dc.contributor.authorYaldiz Selbi, Yasemin
dc.date.accessioned2020-12-10T07:47:11Z
dc.date.available2020-12-10T07:47:11Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218762
dc.description.abstractBu araştırmada, 2018 yılından itibaren ilkokul 1, 2 ve 3. sınıflarda uygulanmaya başlanan Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Mersin ili merkez ilçelerinde (Akdeniz, Mezitli, Toroslar ve Yenişehir) sınıf öğretmeni olarak görev yapan 494 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veriler nicel ve nitel veri toplama araçları ile toplanmıştır. Araştırmada 2018 Hayat Bilgisi Öğretim Programı Değerlendirme Ölçeğinin kapsam geçerliği için uzman görüşü alınmış, yapı geçerliği sonucunda ise beş (5) alt boyut belirlenmiştir. Ölçeğin güvenirlik analizi için Likert tipinde geliştirilen ölçekler için en çok kullanılan güvenirlik analizlerinden biri olan Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısı hesaplanmıştır. Ölçekteki 39 maddeye uygulanan Cronbach Alfa analizine göre, ölçeğin tümünün iç tutarlılık katsayısı .976 olarak bulunmuştur. Güvenirlik analizi sonuçları incelendiğinde, ölçekteki maddelerin madde toplam korelasyonlarının en düşük .467 ve en yüksek ise ,779 olduğu görülmüştür. Araştırmada elde edilen veriler frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen nitel veriler için yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmış ve örneklem grubunda yer alan 10 öğretmene uygulanmıştır. Görüşme formunun geçerliği için uzman görüşü ve doğrudan alıntılardan yararlanılmıştır. Nitel veriler betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiş ve yorumlanmıştır.
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to evaluate the Life Science Lesson Curriculum which was started to be applied in the 1st, 2nd and 3rd grades of primary school since 2018 according to the opinions of the teachers. The sample of the study consists of 494 classroom teachers who work as class teachers in the central districts of Mersin (Akdeniz, Mezitli, Toroslar and Yenişehir). The data were collected by quantitative and qualitative data collection tools. Expert opinion was taken for the content validity of the scale used in the study and five (5) sub-factors were determined as a result of the construct validity. For the reliability analysis of the scale, Cronbach Alpha internal consistency coefficient, which is one of the most widely used reliability analyzes, was calculated. According to Cronbach's alpha analysis applied to 39 items in the scale, the internal consistency coefficient of the whole scale was found to be .976. When the reliability analysis results were examined, it was seen that item total correlations of items in the scale were between 467 and 779.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2018 hayat bilgisi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Mersin ili örneği)
dc.title.alternativeEvaluation of 2018 life sciences course curriculum accaording to teacher's views (A case of Mersin)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-11
dc.contributor.departmentSınıf Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10314820
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid608657
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess