Ortaokul öğrencilerinin sınıf içi disiplin yaklaşımlarına yönelik algıları ile sınıfın duygusal iklimi arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Gizir, Sıddıka | |
dc.contributor.author | Fakiroğlu, Merve | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:46:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:46:46Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218713 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin algılarına göre öğretmenlerinin sınıf içinde uyguladıkları disiplin yaklaşımları (müdahaleci ve müdahaleci olmayan) ile sınıfın duygusal iklimi (olumlu ve olumsuz duygusal iklim) arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 506'sı (% 55,4) kadın, 407'si (%44,6) erkek olmak üzere toplam 913 ortaokul öğrencisinden oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen `Sınıf İçi Disiplin Yaklaşımı Ölçeği` ve `Sınıfın Duygusal İklimi Ölçeği` aracılığıyla elde edilmiştir. Elde dilen veri korelasyon analizi aracılığıyla analiz edilmiştir.Analiz sonucunda, müdahaleci olmayan disiplin yaklaşımı ile olumlu duygusal iklim arasında yüksek düzeyde pozitif yönlü; olumsuz duygusal iklim arasında ise orta düzeyde negatif yönlü ilişki görülmektedir. Bunun yanı sıra müdahaleci yaklaşım ile olumlu duygusal iklim arasında yüksek düzeyde negatif yönlü; olumsuz duygusal iklim arasında da yüksek düzeyde pozitif yönlü bir ilişki olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Bulgular ilgili alanyazın dikkate alınarak tartılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the significant relationships between the secondary school students' perceptions of classroom disciplinary approaches (intrusive and non-intrusive) employed by the teachers in the classroom and the emotional climate (positive and negative) of the classroom. The sample of the study consisted of 913 secondary school students (506 female and 407 male). The data of the study obtained through `Classroom Disciplinary Approach Scale` and `Classroom Emotional Climate Scale` developed by the researcher. Correlational analysis were used to analyze the data. The significance level was accepted as .01 in the study.The results of the analyses revealed that non-intrusive discipline approach has a high positive association with positive emotional climate, but a moderate negative association with negative emotional climate. In addition, intrusive discipline approach has a high negative association with positive emotional climate, but a high positive association with negative emotional climate. The results were discussed considering the related literature. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin sınıf içi disiplin yaklaşımlarına yönelik algıları ile sınıfın duygusal iklimi arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigating the relationship between the students' perceptions of classroom disciplinary approaches and the emotional climate of the class | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-07 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10284213 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 575231 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |