Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgeldi, Meriç
dc.contributor.authorAltinay, Ali Çağatay
dc.date.accessioned2020-12-10T07:46:31Z
dc.date.available2020-12-10T07:46:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218684
dc.description.abstractAraştırmanın amacı ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin istatistiksel düşünme becerilerini dinamik istatistik yazılımlarından biri olan Tinkerplots ile yapılan etkinliklerle incelemektir. Öğrencilerin istatistiksel düşünme seviyelerini belirlemek için Mooney'nin (2002) istatistiksel düşünme modelinden yararlanılmıştır. 2018-2019 eğitim öğretim yılının ikinci yarıyılında Mardin ilinin Kızıltepe ilçesinde bir devlet okulunda yürütülen bu araştırmaya 15 sekizinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmada katılımcılar belirlenirken amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Öğrenciler okulda yapılan matematik deneme sınav sonuçlarına göre seçilmiştir. Çalışmada öğrencilerin hangi seviyede neler yapması gerektiği, davranışların nasıl farklılaştığı ve Tinkerplots programının bu seviyelerin gelişimine nasıl katkı sunduğu gözlemlenmiştir. Görüşme ve analizler sonrasında istatistiksel düşünme bileşenlerinin her bir seviyesinde öğrencilerin neler yapması gerektiğini belirleyen bir şablonun ve öğrencilerin öğrenmelerine yardımcı olan Tinkerplots gibi istatistiksel dinamik yazılımının varlığı istatistiksel düşünme becerilerinin gelişmesine katkıda bulunmaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of the study was to examine the statistical thinking skills of 8th grade students with the activities of Tinkerplots. Mooney's (2002) statistical thinking model was used to determine students' level of statistical thinking. 15 eighth grade students participated in this study which was conducted in a public school in Kızıltepe, district of Mardin province in the second semester of 2018-2019 academic year. Criterion sampling method, which is one of the purposive sampling methods, was used in this study. The students were selected according to the results of the mathematics test. In this study, it was observed what level students should do, how behaviors differ and how Tinkerplots program contributed to the development of these levels. The presence of a template that determines what students had better do at each level of statistical thinking components after interviews and analyzes, and statistical dynamic software such as Tinkerplots, which helps students to learn contribute to the development of statistical thinking skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.title8. sınıf öğrencilerinin dinamik istatistik yazılımı ile istatistiksel düşünme becerilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of 8th grade students' statistical thinking skills with dynamic statistics software
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-13
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmStatistical graphics
dc.identifier.yokid10302290
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid593719
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess