Show simple item record

dc.contributor.advisorSürmeli, Hikmet
dc.contributor.advisorB,
dc.contributor.authorKaramanli, Engin
dc.date.accessioned2020-12-10T07:46:24Z
dc.date.available2020-12-10T07:46:24Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218668
dc.description.abstractBu araştırma ile sosyobilimsel konularda sınıf içi destekli blog uygulamaları ile ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin argümantasyon düzeylerinin ve informal akıl yürütme örüntülerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma 2017-2018 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Mersin'in Yenişehir ilçesinde bir ortaokulda öğrenimine devam eden 6. sınıf 23 öğrencinin katılması ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın araştırma yöntemi nitel araştırma metodolojisinin desenlerinden biri olan tekli durum çalışması kullanılmıştır. Toplamda 7 hafta süren uygulama ve veri toplama sürecinde blogda yer alan sosyobilimsel senaryolar, sınıf içerisinde açık uçlu sorular ve yarı yapılandırılmış görüşme soruları öğrencilere yöneltilmiştir. Blogdan ve sınıf içi tartışmalardan elde edilen argüman seviyeleri informal akıl yürütme değerlendirme yaklaşımı ile belirlenmiştir. Öğrencilerin açıklamaları mantıksal, duygusal ve sezgisel olmak üzere üç informal akıl yürütme örüntülerine göre betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırmada öğrenciler ile yapılan görüşmeler içerik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin argüman düzeylerinde artış meydana gelmiştir. İnformal akıl yürütme örüntülerinde ise ağırlıklı olarak mantıksal akıl yürütme becerilerinin kullanıldığı görülmüştür. Öğrencilerle yapılan görüşmeler sonucunda hem sınıf içi tartışmaların hem de bloğun öğrencilerin fikirlerini değiştirmesine neden olduğu sonucu açığa çıkmıştır. Öğrencilere verilen kaynakların yeterli olduğu ve bilgi edindikleri belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the argumentation levels and informal reasoning patterns of the 6th grade students in the classroom with the help of in-class blog applications on socio-scientific issues. The study was carried out with the participation of 23 6th grade students attending a secondary school in Yenişehir,Mersin in the spring term of 2017-2018 academic year. The method of the study is a single case study which is one of the patterns of qualitative research methodology. Socio-scientific scenarios, open-ended questions in the classroom and semi-structured interview questions were directed to the students during the application and data collection process, which lasted a total of 7 weeks. The levels of arguments obtained from the blog and in-class discussions were determined by the informal reasoning assessment approach. The explanations of the students were subjected to descriptive analysis according to three informal reasoning patterns: logical, emotional and intuitive. Interviews with students were analyzed by content analysis method. According to the results of the research, there was an increase in the argument levels of the students. In informal reasoning patterns, logical reasoning skills were used predominantly. As a result of the interviews with the students, it was revealed that it caused students to change their mind both in-class discussions and the blogs. It was determined that the resources given to the students were sufficient and they got information.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyobilimsel konularda sınıf içi destekli blog uygulamaları ile ortaokul öğrencilerinin argümantasyon düzeylerinin ve informal akıl yürütme örüntülerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of argumentation levels and informal intelligence patterns of secondary school students on socio-scientific issues through blogs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-11
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSoscioscientific issues
dc.subject.ytmArgumentation
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10313906
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid608556
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess