Dostlar Tiyatrosu`nda Brecht uygulamaları
dc.contributor.advisor | Çapan, Cevat | |
dc.contributor.author | Öztürk, Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:43:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:43:56Z | |
dc.date.submitted | 1989 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218603 | |
dc.description.abstract | -54- ÖZET Dostlar Tiyatrosu 'nda Bre elit uygulamalarını incelemek istememin amacı bu 2iyatronun Brecht oyunlarına yaklaşımını araştırmak % bunu yaparken de oyun dağarının bir bölümünü incelemekti. Bu tiyatro özgün ye model sahneleyişlerde bulunmuş tur» Bunlardan ilki» 1971/72 *de oynanan bir Brecht uyarlamasıdır Kafkas Tebeşir Dairesi 'nden `Analık Davası` »ar- dından 1979/80' de ordinal metin `Kafkas Tebeşir Dairesi`, 1983/84* de Galileo Ctalilei,. 1987/86 Bay Puntila ile lîşağı Matti oynanmıştırf Bu oyunların incelenmesinde her bir oyunun metni,, sahneleyişi, çevre düzeni,, giysisi, müziği ve rol dağılımı ele alınmıştır^ Bunların yanısıra Brecht', in etkilediği Türk yazarları ve öteki tiyatro topluluklarınca oynanmış oyunları araş tırılmış? Sonuçta Dostlar Tiyatrosu'nda Brechtin tiyatro ve kuramına uygun sahneleyişlerle birlikte, özgün çalışmalar da görülmüştür; Bu çalışmalarda gel eneks ellikten çağdaşlığa varmak amaçlanmıştır. | |
dc.description.abstract | ~55~ SUMMARY purpose to study on Brecht *s applications is to search the approarch to the Brecht rs* plays f When I do that, I wanted to examine the great knowledge of the play at Dost, lar (Eheatrtf Ihe adaptations are wery specific and they produce pattens; £he first example is-, »Jfcaalxk Davası` from `The Cauc asian Chalfc Circle9 in 1971/72,, after thatf the original text `îhe Caucasian Chalk Circle` in 1979/80. îhan Galileo Galilei in 1983/84 finally P «Mr; Puhtila and his Servant Matti` were staged in 1987/8SI made a search on each play texts 9y play setting,, or der of the enviromentf, clothings music and dispersal of role;1 In addition that* Brecht has an influence on Turkish writers and his other plays were staged bjs theatre players*: fhese are all searched! finally», it becomes clear that Brecht »a> theatre and theories were adapted well at Dostlar îheatre* In this study 9 the most important aim is to reach, the contemporary approach from traditionalism!` | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Dostlar Tiyatrosu`nda Brecht uygulamaları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Brecht, Bertolt | |
dc.subject.ytm | Dostlar Theatre | |
dc.subject.ytm | Theatre | |
dc.subject.ytm | Turkish theatre | |
dc.identifier.yokid | 13698 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 13698 | |
dc.description.pages | 55 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |