Klasik devir Kur`an-ı Kerim`lerinin tezhibli sayfaları
dc.contributor.advisor | Aykutalp, D. Tahsin | |
dc.contributor.author | Özcan, Ali Riza | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:43:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:43:27Z | |
dc.date.submitted | 1990 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218544 | |
dc.description.abstract | 172 ÖZET Tezhib sanatı »geleneksel sanatlarımızın en i ncelerinden biridir. Küçük alanlara uygulanan ve sanatın bütün özelliklerini' bünyesinde ba rındıran narin ve nadide bir sanattır. Tezhib sanatı, tarih içinde herdönemde ayrı bir zevk ve düşünceyle yorumlanmıştır. Bu dönemlerin en güzeli şüphesiz `klasik dönem` diye ad landırılan 16. yüzyıldır. Özellikle 16. yüzyılın ikinci yarısı... Klasik dönem Kur'an-ı Kerim'leri tezhib sanatı için geniş bir kay nak oluşturmaktadır. Bu eserlerde Türk zevki en ince ayrıntıda dahi göze çarpar. Kullanılan motifler ve renkler bu yüzyılda mükemmel bir uyumu or taya koyarlar. Bu dönemde altın ile birlikte kullanılan `çivit` adı veri len lacivert renk vazgeçilmez bir renktir. Lacivert rengin her tonu kulla nılmıştır. Kur 'an 'lar da en çok tezhiblenen eserler arasında başı çekmek tedir. Kur 'an 'a verilen önem sadece tezhibiyle bitmez. Yazı en iyi şekil de yazılmaya çalışılmış, cildinin en iyi olmasına gayret gösterilmiştir. Kısacası, 16. yüzyıl, hattından, tezhibine ve cildine kadar her şeyiyle bir bütündür. 16. yüzyıl tezhib sanatı, geleneksel sanatlarımızın ebat olarak en küçük, zevk ve güzellikler bütünlüğü açısından en zengin dönemidir. | |
dc.description.abstract | 173 SUMMARY Art of illumination is one our of Tirest traditional arts. It's a fine and eunique art which holds all the chareeteristics of art in itself. and applied on small areas. The art of illumination, in every phose of history, was intepreted with different taste and thrught. The most beatiful of these phoses is, drubtless is the `classical phone` of the ]6th century,ospecisely the second half of the 16th century. The Kur'an-x Kerims of the classical period make up a wide saurce for the art illumination. In these works of art the Turkish taste. is zeen in its firest details. In this century the motives and colours show the perfect agreement. In this period, the navy blue which is treated with gold and called `çivit` is an inevatable colour. Every tone of the navy blue was used. Kur'ans are also the most illuminated works of art. The importance attributed to Kur' an is not the illumination but the calligraphy was in its best and the binding was tried to be made perfect. Shortly, the 16th century is a whole with its calligraphy, illu mination and the binding. The richest period of the art of illumination is too 16th century. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | El Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Crafts | en_US |
dc.title | Klasik devir Kur`an-ı Kerim`lerinin tezhibli sayfaları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Geleneksel Türk El Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Illumination art | |
dc.subject.ytm | Handicrafts | |
dc.identifier.yokid | 17500 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 17500 | |
dc.description.pages | 173 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |