Çağdaş resimde tasarım süreci
dc.contributor.advisor | Ormancı, Zekai | |
dc.contributor.author | Ağçiçek, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:43:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:43:23Z | |
dc.date.submitted | 1991 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218537 | |
dc.description.abstract | ÇAĞDAŞ RESİMDE TASARIM SÜREOÎ : Eylemi sonucunda beliren ve asıl yapıtın gerçekleştirilmesi sırasında yönlendirici olan plan, proje vs... ürünlerin tümü olarak tanımlanabilir. Tasarım iki ayrı süreçte gerçekleşir: A-Zihinsel Olgunlaşma Süreci B-Eylemsel Tasarım Süreci Sanatçının doğumuyla birlikte başlayan bu süreç, yaşadığı dönemin ve toplumsal koşullarının yönlendiriciliği ile sıkı bir bağ içersindedir. Sanat imgelerinin geliş mesi ve biçimsel dili bu bağ ile şekillenir işlev kazanır XIX, yüz yıl Endüstri devrimiyle teknoloji hızla iler lemiş ve yaşantılarda,değişikliklere neden olmuştur. Moda ve alışkanlıklardaki değişim hızı, felsefi ve sanat sal alana yönelik değerlendirmelerinde, modaya uygunlrık göstermesine neden olur Bu yeni hız ve değişim duygusu, alışılagelmiş resim yöntem ve tekniklerini reddediyor. Yeniden yaratmak ana liz etmek ve yeniden düzenlemek asıl amaç oluyor. Sanat öğelerinin dilini zenginleştiren yeni teknik ler, plastik malzemenin kullanım boyutlarını sınırsızlaştırıyor iriyor, ancak sanatçı kişinin, kendini kabul ettirebilmesi için kullandığı plastik araçlara İLGİNÇ ve KİŞİSEL bir biçimde egemen olması gerekir. 12Nesne ve diğer biçimlerle olan ilişkim, biçimler arası anlam bulmaya ve bunlar arası bir bag kurma endi şesi taşırım. Resimlerimde Expresiyonist bir tavır görülür. Ve ba zı soyut fikirleri sembolik biçimlerle kullanmayı tercih ediyorum. 13 | |
dc.description.abstract | THE PROCESS OF PLANNÎG IN CONTEMPORARY PAINTÎNG *The thig taat*s cleared out at the and of the ac tion and the forming of the main work are defined as the whole product. % Planning is formed in two seperetly process: A- The process of being matured in mind. B- The process öf actional planning. The process that* s started with the birth of the artist, is in a close connection with the period of time he* s living and the role of the social directing of the circumstances. The developmend of the art image and the formal language are formed this connection that gained it* s own duty. By the industrial revolution in 19 century tech nology is progressed guickly and become the reason of the changes in life. The speed of changes in fashion and habets, in ma king use of philosophy art art showed an in ceination to fit the fashion. This new feeling of speed and changes refuse the accustaraed method of painting and the painting tech niques, Creating analyting and forming recently has become the main aim. 10The new techniques enrich the lanquaqe of the ele* ments of the art makes the limits of using plastic material in finitive. The artist to make his personality to be accepted he has to put his own personality different, terrific ways of paintings In other words he has to have the whole contral of using plastic matarials. I have the suspicion of building the connection between the object and other forms with the forms I creal. In ray paintings Expresionist thouyhts are easily realized and I also prefer to give the abstract ide as in sembolic ferms. n | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çağdaş resimde tasarım süreci | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Design process | |
dc.subject.ytm | Modern painting art | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.identifier.yokid | 17521 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 17521 | |
dc.description.pages | 16 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |