Çağdaş resimde tasarım süreci-teknik ilişkisi
dc.contributor.advisor | Ormancı, Zekai | |
dc.contributor.author | Şahin, A.Cem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:43:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:43:19Z | |
dc.date.submitted | 1991 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218528 | |
dc.description.abstract | -ÖZET- Sanatçı, yaşadığı zamanın ve çevrenin etkisi altın da varlığını sürdürür. Buna bağlı olarak da çağdaşlık yaşanılan çağın siyasal, ekonomik ve teknolojik koşullarının farkında olmayı getirirken, bunların getirdiği olanakları da kullanarak düşünsel yönden sürekli gelişim ister. Bu süreç içinde de yaratıcı hedeflere ulaşmayı amaçlarken, basitliğin sıradanlığın varlığını yok etmeye çalışır. Yaratıcı süreçlerde, özellikle sanatsal yaratımlarda karışık ve yoğun oluşumlar bulunur. Bir sanatsal yaratma süreci, kişisel yetenekleri, duyu, duyum ve duygular ile izlenimleri kapsayan tüm duygusal sistemler ile yaratıcı sezgi, yaratıcı zeka, algı, bilgi, usa vurma, denetleme yargılama, değerlendirme gibi tüm düşünce basamak ve bi çimlerini, kişisel yetenekleri, bilinç ötesi ve bilinçaltını kapsar. İnsanlık tarihi, üretici güçlerin evriminin ve özellikle de üretim aletlerinin sürekli olarak değişmesinin hükmü altında ilerlemektedir. En basit aletlerden, modern makinalara kadar üretim aletlerinin tarihi, toplumun mü kemmelle şme doğrultusunda sürekli dönüşümün tarihidir. Bu değişmeler, teknik ilerlemenin sonucudur, teknik ilerlemede bilimsel ilerlemenin pratik uygulamasının sonucu olmuştur, Bugünün sanatı bilimsel ve teknik gelişme- -33-lerden yararlanmaktadır. Teknik, kendi başına buyruk bir sosyal işlev olarak değil, insan faaliyetlerinin kendine özgü karakter taşıyan bir yanı olarak göz önüne alınabililir. Her faaliyet türü, istenen amaca ulaşılmasını sağlıyacak araçları ve yöntemleri daima içerir. Bu açıdan teknik insanların doğayla olan bağıntısının sürekli bir yanını dile getirir. Teknik, bütün üretim tarzlarının hizmetindedir ve gerçekte üretim tarzına bağımlıdır. Sanatsal bir yaratımda bilimsel bir buluş, yada tek nik bir icatta olduğundan daha fazla, daha derin ve zengin, yoğun süreç, ilgi ve ilişkiler vardır. -34- | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çağdaş resimde tasarım süreci-teknik ilişkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Design process | |
dc.subject.ytm | Modern painting art | |
dc.subject.ytm | Technical | |
dc.identifier.yokid | 17531 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 17531 | |
dc.description.pages | 46 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |