Giyside gerçek üstü arayışlar
dc.contributor.advisor | Toka, Harika | |
dc.contributor.author | Çeliksap, Sefa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:42:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:42:54Z | |
dc.date.submitted | 1992 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218477 | |
dc.description.abstract | Ill ÖZET `Giyside Gerçek Üstü Arayışlar` adlı tez çalışmamda irdelemeye çalıştığımız konu; giysinin moda kayramı dışında tutularak kavramsal düşüncelerin in san vücuduna iliştirilmiş sanat yapıtları şeklinde yansıtılıp yorumlanabileceğini vurgulamaktır. Çalışmanın birinci bölümünde; giysinin işlevi, estetik bir beğeni olarak giysi ve moda olgusu ele alınmış, tasarım kavramı ve giysi genel olarak bölüm kapsamında incelemeye çalışılmıştır. İkinci bölümde; dünya çapında isim yapmış moda tasarımcılarının giyinme olgusuna yaklaşımları, sanat akımlarına bağlı giysi formları incelenmiş, giysi tasarımcılarının özgün ifadelerini, kavramsal düşüncelerini, kaygılarını sürrealist bir mantıkla giysiye aktaran çalışmalar incelenmiştir. Üçüncü bölümde; tezimizin esas konusunu oluşturan `Giyilebilir Sanat`, `Modern Sanat` ile bir arada ele alınmış, sanatçıların bu yönlü çalışmalarına ve Türkiye'deki yaklaşımlarına yer verilmiştir. Araştırmanın objektif olabilmesi için, konuyla ilgili sanatçılardan alıntılara yer verilip; tiyatro kostümleri ve sanat giysileri arasındaki farklı yönler vurgulanmaya çalışılmıştır. Konuyu dağıtma endişesiyle, giysi tarihi ve gelişimi sadece sanat akımları ile belirgin etkileşim gösteren yönler vurgulanarak ele alınmış, moda yan ürünleri (aksesuarlar, dokuma teknikleri, kumaş desenleri) ayrı birer inceleme konusu olabileceğinden, bilinçli olarak araştırma kapsamı dışında tutulmuştur. Sonuç bölümünde ise; moda endüstrisi ürünü olan giysi tasarımcılarıyla, giyilebilir sanat ürünlerinin bir tasarlama sürecinde çakıştıkları ve ayrıldıkları noktalar ayrı ayrı belirtilerek, bu alanların herhangi birinde çalışmayı amaçla yan kişilerin dikkatine sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | IV SUMMARY The aim that we tried to point out in my thesis work called `Extraordinary Surrealist in Dressing` is to emphasize that dresses can be kept away from the concept of fashion and çan be reflected and interpreted as art pieces of concep tual thoughts attached to human body. In the first section of this work, the function of dressing, dressing as an aesthetic admiration and the existence of fashion has been dealt with and the concept of design and dressing in general has been studied in this section. In the second section, the approach of world wide famous fashion desig ners to the concept of dressing and the dressing forms in relation to artistic trends have been studied and the works that transfer unique expressions, con ceptual ideas and anxities of dress designers to dresses by way of surrealistic logic have also been studied. In the third section, `Art that can be worn` that is the main subject of this thesis has been evaluated together with the `Modern art and the works of ar tists and their ways of approaching to this subject in Turkey have been dis cussed. Some referance have been made to relevant artists to make the study more objective and the differing points in comparison of theatretical costumes and artistic dressing have been emphasized. Having the worry of spreading the subject unnecessarily, the history of dressing and its development have only been emphasized by its points that are mutually and especially affected by artistic trends; the secondary products of fashion such as accessories, techniques of weaving, cloth patterns etc have been excluded from this study on purpose since they can be subjects of other studies. In the conclusion, the common and diverging points of dress designing which is a product of fashion industry and the art products that can be worn in a period of design have been pointed out and offered to the attention of people who are aiming to work on any one of these fields. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Tekstil ve Tekstil Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Textile and Textile Engineering | en_US |
dc.title | Giyside gerçek üstü arayışlar | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Fashion | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Clothes | |
dc.identifier.yokid | 21463 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 21463 | |
dc.description.pages | 46 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |