Amerikan pop sanatının uluslararası pop sanatının gelişiminde yeri ve etkileri
dc.contributor.advisor | Anlağan, Gökhan | |
dc.contributor.author | Nejat, Ahmet Azim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:42:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:42:48Z | |
dc.date.submitted | 1992 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218466 | |
dc.description.abstract | Her akım gibi Pop Sanatta bir çok eleştiriye hedef olmuştur. Ancak Pop sanat günümüze gelene dek olgunluğu ve bütünlüğü ile dikkat çekicidir. Günümüzde yeni artistik bir eğilim, ender de olsa reak siyon olarak şoven bir tavırda sergilenmektedir. Avrupa kıtası özellikle Britanik Pop Sanat, uluslara rası alanda dikkatleri Amerikan Pop Sanat 'ı kadar çekemedi. Bunda sanatsal, eleştirisel boyutlarıyla sesini iyi duyur duğu, hatta kamuya ulaştığı söylenebilir. İngiliz Pop Sanatı Amerakanofil mükemmeliyeti açın- lamaz. Ancak İngiliz Pop sanatçılarının XX. yy` in orta larında Amerikan üslubunun oluşmasında da çok önemli katkıları olduğu da bir gerçektir. Bu üslubun ilk belirgin ifadesinin U.S.A. 'nm dışında temellerini oluşturduğu net olarak söylenebilir. Pop Sanat önce tüketim toplumunun üslubu olmuştur. Böylece uluslararası platformunun ve başarısının yerini net olarak ortaya koyabiliriz. Ancak bu akımı `kapitalist gerçekçilik` sıfatı ile adlandırmak da mümkün görülmüyor. Pop Sanatı 'nm güncel realite olarak gösterilmesi de tam gerçeği yansıtamaz. Claes Oldenburg 'un yapıtı hassas bir sınırı oluşturur. Bu sınır realizm ve sürrealizmin ayırım noktasıdır. Marcel Duchamp'm ready - made'leri ile ölçüldüğünde estetik modelde pasif bir çerçeveden de söz edilebilir. Pop Sanat I, `Proto-Pop Sanat` olarak, assamblaja yönelik işlerle ortaya çıkar ki, objenin kendisi genel niteliğin içindedir. Aslında Pop sanat I, `Picasso 'nun 1912 tarihli Bambu Sandalyeli` natürmort' u ile başlar. Duchamp'm ready - made'leri bunu takip eder. Picabia'nm yapıtları Scwitters'in Merzleri, Joseph Cornell 'in `Sürrealist objeleri ve kutuları`nın bu akımın yerleşmesi ve gelişmesinde önemli yeri vardır. Oldenburg nitelikli heykeltraş Rauschenberg gibi kom bine pentüre girmediği söylenebilir. Pop sanat 2 Pop Piktural sanat olarak hatırlanır. Pop Sanatçıları şiirselliğin, kalbin duyarlılığın ve sosyal konf ormizmin temsilcileridir. t: | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Amerikan pop sanatının uluslararası pop sanatının gelişiminde yeri ve etkileri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | American pop art | |
dc.subject.ytm | Popular art | |
dc.identifier.yokid | 21473 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 21473 | |
dc.description.pages | 35 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |