Çağdaş perspektifte duvar halısının resim sanatındaki yeri
dc.contributor.advisor | Ormancı, Zekai | |
dc.contributor.author | Şentürk(Varlik), Leyla | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:42:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:42:39Z | |
dc.date.submitted | 1993 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218448 | |
dc.description.abstract | ÖZET Ortaçağ'da en yüksek noktasına ulaşan tapestry, kiliseleri, şatoları ve soyluların evlerini süslüyordu.Bu dönemde tapestry, duvar kaplaması ve dekorasyonu olarak kullanılmıştı.16. ve 17. yüzyılda tapestry, Raffaello, Rubens, Le Brun gibi ressamların yapıtları ile serbest sanatlar konumuna ulaştı.18. yüzyılda ise, tamamen resim sanatının yerini aldı.Bu dönemde, çok renkliliğe gösterilen ilgi nedeniyle tapestrynin önemi ortadan kalktı ve resmin kopyesi olmasına yol açtı. 19. yüzyılda ise.tapestry eklektik resim anlayışına paralel bazı olumsuz etkiler yüzünden önemini yitirmeye başladı.Çünkü dokumacının görevi resmin tıpatıp aynısını dokumaktı.Yüzyılımızda ise, tapestry, Ortaçağ'daki konumuna ve onuruna tekrar sahip oldu.O dönemin renk ve biçim anlayışı, sadeliği ve netliği, ifade yolları, duvar halısının kendisine özgü niteliğini ortaya koydu.Ortaçağ'da en yüksek sanatsal değerini bulmuş olan tapestrynin, günümüze kadar değerini koruyabilmesini, resim sanatıyla kurduğu paralelliğe borçludur.Sanatçının bir dil özgürlüğüne kavuşmasını sağlayan, birçok ekollerle gelişmesini sürdüren bu yapıtlar, artistik kişiliğin bir ifadesidir ve sanatçının estetiğini ortaya koyduğu, resmin diğer bir boyutudur. 31 | |
dc.description.abstract | SUMMARY Tapestry, which highest point in the middle ages, adorned the churches, castles and the houses of the aristocrats.ln these periods, tapestry had been used as wail-coverings and decorations. In the 16th and 17th centuries, tapestry had reached free-arts position by means of Raffaello's, Rubens's, Le Brun's works.ln the 18th centry, it exactly took place the art of painting.The variety of the colors and the importance of the details caused the loss of its importance and its being like the copies of the paintings.ln the 19th centry, because of some negative affectations parcelling eclectic art understanding, it to lose its importance. Because unfortunately in that time the duty of the weaver was to make the just originaly of the painting. In our century, tepestry has got back its position and honour which they had in the middle age.The ways of the expressions of the colours and styles, the simplycity and plainness were brought out the special qualification of its own.ln the middle age, tapestry which found the real value and have preserved their value up to now is due to paralelling the art of painting.These works assuring an artis a freedom of language and survining in different styles are expressions of an artistic character.Tapestries are another dimension of the painting which artist has been exposing his own esthetics. 32 | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çağdaş perspektifte duvar halısının resim sanatındaki yeri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Wall carpet art | |
dc.subject.ytm | Modern painting art | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.identifier.yokid | 26245 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 26245 | |
dc.description.pages | 33 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |