Show simple item record

dc.contributor.advisorAnılanmert, Beril
dc.contributor.authorOkay, Eren R.
dc.date.accessioned2020-12-10T07:42:24Z
dc.date.available2020-12-10T07:42:24Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218417
dc.description.abstractTÜRKÇE. ÖZET XX. yüzyıla doğru Bilgi Çağma girilirken Picasso Paris'e yerleşmiş genç bir göçmen ressamdı. Doğduğu ülke olan İspanya göç ettiği ülke olan Fransa'dan bir çok bakımdan geri; fakat uluslararası üne sahip folklorik değerlere sahipti. Picasso'yu, zaman içinde, Bilgi Çağma giriş ve Sanayi Devriminin sosyal ve siyasi hayata etkileri, zamanının modern sanatı, Birinci Dünya Savaşı, düşünce alanındaki yeni fikirler, ona özgü olaylar; çektiği sefalet, sonradan edindiği zenginlik, evlilikleri, yakın çevresi etkileyen etkenler oldu. Üstün yeteneğinin, araştırmacı kişiliğinin, spontan sanat anlayışının da onun üslûbunu şekillendiren özellikleri olduğu bilinmektedir. Picasso'nun bir ömür boyu merak, sevgi, ilgi, heyecan gibi iç güdülerinin doğrultusunda konular seçtiği ve duyguları doğrultusunda gerçek biçimlere eğretileme özelliği kazandırdığı (herhangi bir şeyi çağrıştırması için biçimi bir amaç doğrultusunda deforme etmek.) eleştirmenler tarafından söylenmektedir. 194 yılında Antibes'e giden Picasso'nun yaptığı eserlerinin özelliklerinin yavaş yavaş seramik sanatına doğru kaymış olduğunu sezdiği söylenmektedir. Bunun üzerine Picasso 1947 'de Valauris'e gidip Modura seramikçilikte seramik çalışmaya başlamıştı. Burada yaptığı seramikler üslup ve konu bakımın dan tüm sanat yaşamı boyunca yaptığı eserlerin özelliklerini gösterir. -I-Picasso, seramik sanatını çanak-çömlek ve kült eşyası kısırdöngüsünden kurtararak modern seramik sanatını başlatmıştır. Bu sayede modern seramik sanatının başlangıç ilkelerini de onun seramiklerinden elde edebiliriz. Bunların başlıcaları arasında doğa ile bütünleşmek, insanın doğaya dönük özelliği olan spontan davranış ve biçimlendirmede duyumları etkin kullanım sayılabilir. -II-
dc.description.abstractSUMMARY At the beginning of the 20 th century, Picasso was a young painter living in Paris. Spain, the country which he was born, was a famous place, but when compared to France one could easily recognize the huge socioeconomic qap between these two European countries. Yes, Spain was one of the least developed superiority- competing with only that of Frances was unquestionable. Picasso had been influenced from almost every thing changes in the traditional valves of the society, these changes were linked closely with the economic revalutions; new ideas the first World War, the women he married, his great financial dificulties, etc. He had a style and this had emerged during the hand days. It is said that, all his life, he intentionally, left his brish under the control of his emotions. He used to deform figures to remind you some special thing. In 1945, when he was in Antibes he realized that his nation of art, his interests had changed direction, shifting to the ceramics. And from then on, he began deciling with earthenware. The works of art he created in Antibes, carries all special aspects of his indivi dual style. He brought a new insight in to the old rather crude porttery. He actually transformed it into a highly refined, modern art of ceramics. There fore to recognize -III-the principles of the modern art of ceramics, one shold better examine Picasso's spontaneousness and the combining of man and the nature are two of them. -IV-en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titlePicasso`nun seramik çalışmalarında konu seçimleri ve biçim araştırmaları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCeramics
dc.subject.ytmPicasso, Pablo
dc.identifier.yokid26322
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid26322
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess