Show simple item record

dc.contributor.advisorAnılanmert, Oktay
dc.contributor.authorAydin, İrfan
dc.date.accessioned2020-12-10T07:42:23Z
dc.date.available2020-12-10T07:42:23Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218416
dc.description.abstract`Seramik Tasarımında `Zıtlık` kavramının etkilen incelenirken `Zıtlık` kavramı ana hatlarıyla ele alınmış ve tasarıma olan etkileri I. Bölüm'de örneklerle açıklanmıştır. `Zıtlığın`, tasarımı oluştururken aldığı estetik değer araştırılmış ve mutlak bir ilişkide olduğu saptanmıştır. Bu ilişkinin, kurguyu oluşturmada ve bütüne varmada, önemi açıkça görülmüştür. Ayrıca, `Biçimsel Kurgu`yu oluştururken, diğer unsurlarla ve oluşturdukları bağ ile organizasyon içinde `Zıtlık` öğesi ile ilişkisindeki yeri aranmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde, `zıtlığın` değişik kültür ve sanat akımları içerisinde aldığı estetik tavır incelenmiştir. Bu bölümde, Neolitik dönemden, günümüz toplumlarına ve bu toplumların ürettiği sanat eserlerine, analizci bir yaklaşım yapılıp, `zıtlık` öğesinin dönemlere göre bu eserleri plastik açıdan nasıl etkilediğine bakılmıştır. Sonuç bölümünde ise, oluşturulan şemalarla, `zıtlığın` tasarımdaki etkileri ve kültürel evrelerdeki yoğunlaşmaları şematik olarak örneklenmiştir.
dc.description.abstractWhile the concept of `Contrast` in the Ceramics Design is studied with its basic relations, the effects of the `Contrast` on design, is searched in the first chapter. The esthetic value of the `Contrast` on the evaluation of design, is searched and an absolute relation is ascertained. The importance of this relation on the establishment of the composition and induction, is clearly seen. In addition, the place of the `Contrast` is searched in the organization of the relations and the elements of the establishment of `Form Composition` is searched. In the second chapter, the aesthetic values of the `Contrast` is studied in all cultural and artistic periods. From Neolithic period, to the contemporary societies, all the artistic products are analized and the effects of `Contrast` on them is studied, in this chapter. İn the last part; the effects of `Contrast` on design concept and the cultural periods, is studied by means of forming diagrams, showing the density of relationships.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleSeramik tasarımında zıtlık kavramının irdelenmesi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmContrast
dc.subject.ytmCeramics
dc.subject.ytmDesign
dc.identifier.yokid30612
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid30612
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineSeramik ve Cam Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess