Seramik tasarımında zıtlık kavramının irdelenmesi
dc.contributor.advisor | Anılanmert, Oktay | |
dc.contributor.author | Aydin, İrfan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:42:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:42:23Z | |
dc.date.submitted | 1994 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218416 | |
dc.description.abstract | `Seramik Tasarımında `Zıtlık` kavramının etkilen incelenirken `Zıtlık` kavramı ana hatlarıyla ele alınmış ve tasarıma olan etkileri I. Bölüm'de örneklerle açıklanmıştır. `Zıtlığın`, tasarımı oluştururken aldığı estetik değer araştırılmış ve mutlak bir ilişkide olduğu saptanmıştır. Bu ilişkinin, kurguyu oluşturmada ve bütüne varmada, önemi açıkça görülmüştür. Ayrıca, `Biçimsel Kurgu`yu oluştururken, diğer unsurlarla ve oluşturdukları bağ ile organizasyon içinde `Zıtlık` öğesi ile ilişkisindeki yeri aranmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde, `zıtlığın` değişik kültür ve sanat akımları içerisinde aldığı estetik tavır incelenmiştir. Bu bölümde, Neolitik dönemden, günümüz toplumlarına ve bu toplumların ürettiği sanat eserlerine, analizci bir yaklaşım yapılıp, `zıtlık` öğesinin dönemlere göre bu eserleri plastik açıdan nasıl etkilediğine bakılmıştır. Sonuç bölümünde ise, oluşturulan şemalarla, `zıtlığın` tasarımdaki etkileri ve kültürel evrelerdeki yoğunlaşmaları şematik olarak örneklenmiştir. | |
dc.description.abstract | While the concept of `Contrast` in the Ceramics Design is studied with its basic relations, the effects of the `Contrast` on design, is searched in the first chapter. The esthetic value of the `Contrast` on the evaluation of design, is searched and an absolute relation is ascertained. The importance of this relation on the establishment of the composition and induction, is clearly seen. In addition, the place of the `Contrast` is searched in the organization of the relations and the elements of the establishment of `Form Composition` is searched. In the second chapter, the aesthetic values of the `Contrast` is studied in all cultural and artistic periods. From Neolithic period, to the contemporary societies, all the artistic products are analized and the effects of `Contrast` on them is studied, in this chapter. İn the last part; the effects of `Contrast` on design concept and the cultural periods, is studied by means of forming diagrams, showing the density of relationships. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Seramik tasarımında zıtlık kavramının irdelenmesi | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Contrast | |
dc.subject.ytm | Ceramics | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.identifier.yokid | 30612 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 30612 | |
dc.description.pages | 158 | |
dc.publisher.discipline | Seramik ve Cam Bilim Dalı |