Show simple item record

dc.contributor.advisorGermaner, Semra
dc.contributor.authorGüçhan, Ayşegül
dc.date.accessioned2020-12-10T07:42:21Z
dc.date.available2020-12-10T07:42:21Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218411
dc.description.abstract- 55 - ÖZET Çalışmamızda 20. yüzyıl mimarlığı ile ona zemin hazırlayan 19. yüzyıl mimarlığının kısa bir tarihini vermeye çalıştık. 19. yüzyılda yapı programlan büyük ölçüde Ecole des Beaux-Arts ilke leri tarafından belirleniyor ve yeni mimarlık sorunlarına eski yöntemlerle çözüm getirilmeye çalışılıyordu. Fakat yeni teknik gelişmeler eski yöntemlerin ve tarih sel biçemlerin devre dışı bırakılmasında başarılı oldu. Mimarlığın geçmişe dönmesi söz konusu olamazdı. Sonuç 19. yüzyılda revaçta olan biçemlerin reddedilmesi yolunda idi. Fakat bir süre sonra biçemsiz tasarımın güçlüğü ve de Uluslararası Biçem'in de diğer biçemler gibi bir `biçem`e dönüştüğü ortaya çıktı. Bunun da reddi yeniden biçemlerin ve çoğulculuğun kapılarının açılmasına neden oldu. Sonuç bölümünde ise modern mimarlığın da (burada kastettiğimiz modern, Le Corbusier'nin modern mimarlığıdır) postmodern mimarlık gibi mimari işaretlere sahip olduğunu savunduk ve bunu kanıtlamak için de Le Corbusier'nin Villa Savoye'sı ile Robert Venturi'nin Chestnut Hill House'unu karşılaştırdık.
dc.description.abstract56 - SUMMARY In this study we tried to write a short history of 20th century architecture and 1 9th century architecture preparing the way for modern era. In the 19th century, every programme of building was considered by the dominant Ecoie des Beaux-Arts principles and a lot of time had been wasted trying to solve new architectural problems with old methods. But the process succeeded in eliminating a lot of outworn conventions and it ended any authority of the historic styles. Architecture could never be quite the same again. The immediate result was to reject the use of any styles that had reigned in the 19th century. It soon became cleare that it was difficult to design in no style and International Style was a `style` like any other. Its rejection opened the way of pluralism and `styles` again. In the last chapter we claimed that modern architecture (here we meant Le Corbusier's modem architecture) possessed architectural signs like postmodern architecture and tried to prove it by comparing two private houses: Villa Savoye of Le Corbusier and Chestnuthill House of Robert Venturi.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleGöstergeler açısından modern ve postmodern mimarlık karşılaştırması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmFrance
dc.subject.ytmEngland
dc.subject.ytmArchitecture
dc.subject.ytmModernism
dc.subject.ytmPostmodernism
dc.identifier.yokid30646
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid30646
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess