Show simple item record

dc.contributor.advisorÇoker, Adnan
dc.contributor.authorHaşlakoğlu, Oğuz
dc.date.accessioned2020-12-10T07:42:19Z
dc.date.available2020-12-10T07:42:19Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218407
dc.description.abstractÖZET Kristali bir sanat objesi olarak ele alan bu tezde, öncelikle kristalin tanımı kullanım alanları belirtilmiş, tarihsel anlamda yeri ve insanoğlunun kristale l ilgisi gösterilmiştir. 3aha sonra bunu, düşünce ve sanat tarihinde kristal ve geometrik alarm, düşünür ve sanatçılar açısından önemi ve sanat tarihinde özellikle esansla birlikte, doğayı keşifte nedenli önemli bir unsur olduğunun getirilmesi takip eder. Bir metafor olarak kristal bölümü Albert Dürerin lankoli1 isimli gravür çalışmasını inceler. Gravürde bulunan şaşırtıcı yüzlü objenin varlığı sanatçının kendi yazgısı üzerine bir metafora dönüşür öncesini savunan bu incelemeden sonra modern sanatta kristal ve metrik formların yeri tartışılır. Özellikle soyut sanat bağlamında ele alman bölüm, modern sanatın ustalarının kristal ve geometrik formlarla olan dsini ortaya koymaya çalışır. Sonuç bölümü tüm bu araştırmalardan ortaya çıkan sonuçları estetik lamda konumlandırır. Kristalin plastik sanatlardaki ifadesi, resmin her ien önce bir espas sorunu olduğu düşünülerek, yeni plastik olanaklara elinmesi ve yeni estetik kategorilere varılması olarak ele alınır. Biçimsel aminin yanı sıra kristal, içerik olarak da, yaşam ve varoluş üzerine ünmenin bir anolijisi olarak ele alınır ve bu anlamda felsefe ve bilimle olan delliği ortaya konur.
dc.description.abstractSUMMARY resarch is intended to take crytsal as an art form and object. First comes definition and the fields of use and then the historical importance that. gives. r we move to crystal and geometrical forms' place in the history of arts sciences especially from the scientists and artists point of view in aissence, regarding them the forerunners of our modern civilisation, ing crystal as a metaphor in one of the famous engravings of Dürer is the ect of the next chapter.ln this critical approach the mysterious exsistence ci irregular polyhedron in the picture is taken as a metaphor for the artist's in existence. place of crystal and the geometric forms in the history of modern art is ther subject in which we consider the relationships between the crystal i and the masters of the modern art. illy in the last chapter named: Conclusion: Crystal as an aesthetical cture, we tried to synthesise the aesthetic point within the light of what is above to arrive at a conclusion that crystal as an expression of art can be a.ns to look for a different ways of seeing in terms of new aesthetical gories. As a meaning crystal is taken as an anology of thinking on life and tence within the same step with science and philosophy.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleSanat olarak kristal
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCrystals
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmPlastic arts
dc.identifier.yokid30650
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid30650
dc.description.pages27
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess