Show simple item record

dc.contributor.advisorÇoker, Adnan
dc.contributor.authorKavukçu, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-10T07:42:19Z
dc.date.available2020-12-10T07:42:19Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218406
dc.description.abstractÖZET Espas; hem çevresinde, hem içine girebilen, muhakkak surette katı formu saran bir boşluktur. Espası iki kategoriye ayırıyoruz: 1- Sınırlı ve Yapay Espas: Bir nokta ile diğer nokta arası bir yeri var. 2- Sınırsız Espas: Bütün mekanlar içeren sınırsız çevredir. - Matematikte Espas - Müzikte Espas Soyut-Somut Çağdaş anlayışta Espası Oluşturan Kavramlardan Çizgi, Volüm, Yüzey, Hareket, Ritm. Paul Klee'nin çizgisel öğeleri renkle bütünleştirerek vermesi, Klee'de çizgiler bir hareketin yörüngesi olurken, El Lissitzky'de ise; çizgisel ağırlıklı konstrüksiyon- lan dikkat çeker. Malewitsch'in süprematist dönemden önce yaptığı resimler ve 1928-32 yıllarından sonra Lenin'in politikası uyarınca yaptığı figüratif resimlerindeki volümü kullanışı. Leger resimlerinde volümü kullanırken, figüratifle soyut arasındaki tavrı ve Picasso'nun klasizmden etkilenmesiyle yaptığı resimlerindeki volümün uygulanışı. Yüzeyin çağdaş espasta değerlendirilmesinde, Mondrian'ın klasik dörtgeni bölmesi, yüzeyi kareler, dikdörtgenlerle bölerken, çizgilerle sınırlaması. Malewitsch'in pürist, idesiz, içeriksiz anlayışı, Matisse'nin basık modle, yüzey sel tavrı, plastik öğenin yalınlaştırılması ile dingin bir soyutluk kazanmıştır. Yüzey; Ben Nicholson 'da yuvarlak ve dörtgen biçiminden oluşan beyaz ka bartmalar ve oymalarla dikkati çeker. Ve Alexandr Caldr'un üç boyutlu çalışmalan. Çağdaş Espasta hareket (Fütürizm), Boccioni, Carlo Carra'nın, 20. yy.in getirdiği hız, hareket, ritm ve makineleşmeye olan ilgilerini resimsel anlayışla sunuş- lan belirgindir. Renklerle, biçimlerle gerektiği yerde kullandığı ritmik yaklaşımlarıyla da tavrını koyan Kandinsky, müziğin ritmini resimde biçim, renk, çizgi ile görselliğe döküyordu. -6-SUMMARY Space; an emptiness embracing absolute solid forms within its surrounding and those that are enterable. We separate Space into two categories: 1 - Limited and Artificial Space: It has an area between two points. 2 - Infinite Space: A surrounding with no boundaries, encompassing all sites. - Space in Mathematics - Space in Music Abstract - Concrete In the contemporary understanding, the concepts making-up space are line, volume, surface, movement and rhythm. Paul Klee combined linear elements with color. While with Klee, lines are the trajectory of a movement. El Lissitzky draws attention with his linear weighted constructions. The paintings by Malewitsch, which he made before the supremacist period, and after the years 1928-32 according to Lenin's politics, showing volume in his figurative paintings. Leger's trend between figurative and abstract while using vol ume in his paintings, as well as Picasso's paintings using volume in the classik sense. In the utilization of surface in contemporary space, Mondria divided the clas sical rectangle, and while he divided the surface with squares and rectangles, he used lines as its boundaries. Malewitsch's purist, thoughtless, empty understanding, Matisse's flat model and superficial manner, has gained a bridle abstractness with the simplification of the plastic element. Surface; Ben Nicholson's white reliefs and engravings formed of circular and rectangular shapes, draw attention. And Alexander Caldr's three dimensional works. -9-Broadway Boogie-Woogie'lerle Mondrian'da ritm kendini gösterir. Klasik ve Çağdaş Anlayışta Espası Oluşturan Kavramlardan Renk, Ton, Atmosferik Espas ve Espas' ta Bakış Açısı. Klasik espasta başka konularda olduğu gibi renk ile de yeni bir üsluba geçen Tiziano'da renk artık nesnelere bağlı değildir. Işığın bir tayfı olarak Monet'de Renk ve Bonnard'ın renkli kompozisyon anlayış, iyi bir örnek oluşturur. Ton ise Leonardo'da süreklilik, lokal ton egemenliğidir. Rembrandt'ta kopukluk, ışık-gölge geçerliliğidir. Geleneksellikle bağ kuran Seurat, kompozisyonundaki tonal derecelenmeyi de ihmal etmez. Atmosferik espası, Leonardo'da dünya ile ilgili olduğundan havadır. `Hava perspektifi` adını verir. Turner, Leonardo'nun sfumatosunu en üst düzeye çıkaran sanatçıdır. Renoir (Empresyonizm), biçimleri eriterek ışık ve renk ile atmosferik yapıyı oluşturmuşlardır. Hava resmedilmiştir. Tiziano'da, Rubens'te ve Tintoretto'da, klasik eksenin atılması, aşağıdan yu kan eğik yön, rakursi görünüm verişleri, Degas'ın bakış açısı. Cezanne ve Picas- so'da ters perspektif ve birkaç bakış açısı, Lissitzky'nin bakış anlayışı. Klasik Espas - Öklid Espası- En-Boy-Derinlik Üç boyutlu yüzeyde görülende derinlik - Bilimsel Perspektif - a- Çizgisel Perspektif b- Havasal Perspektif c- Renksel Perspektif Yunan ve Roma'da birkaç bakış açısı, tek ufukta birleşmeme, kaçış çizgilerinin derinde ya birleşmemesi veya genişlemesi. Bizans'ta oblik sistemle derinlik elde edilmesi, Ön Rönesans'ta klasik espasın bilimsellik kazanması, çizgisel perspektif, tek ufuk çizgisi, tek ve çift kaçış noktalan, Rönesans'ta havasal perspektif (sfumato) ve ön Rönesans'taki değerlerin gelişimi. -7-
dc.description.abstractBroadway Boogie-Woogie'lerle Mondrian'da ritm kendini gösterir. Klasik ve Çağdaş Anlayışta Espası Oluşturan Kavramlardan Renk, Ton, Atmosferik Espas ve Espas' ta Bakış Açısı. Klasik espasta başka konularda olduğu gibi renk ile de yeni bir üsluba geçen Tiziano'da renk artık nesnelere bağlı değildir. Işığın bir tayfı olarak Monet'de Renk ve Bonnard'ın renkli kompozisyon anlayış, iyi bir örnek oluşturur. Ton ise Leonardo'da süreklilik, lokal ton egemenliğidir. Rembrandt'ta kopukluk, ışık-gölge geçerliliğidir. Geleneksellikle bağ kuran Seurat, kompozisyonundaki tonal derecelenmeyi de ihmal etmez. Atmosferik espası, Leonardo'da dünya ile ilgili olduğundan havadır. `Hava perspektifi` adını verir. Turner, Leonardo'nun sfumatosunu en üst düzeye çıkaran sanatçıdır. Renoir (Empresyonizm), biçimleri eriterek ışık ve renk ile atmosferik yapıyı oluşturmuşlardır. Hava resmedilmiştir. Tiziano'da, Rubens'te ve Tintoretto'da, klasik eksenin atılması, aşağıdan yu kan eğik yön, rakursi görünüm verişleri, Degas'ın bakış açısı. Cezanne ve Picas- so'da ters perspektif ve birkaç bakış açısı, Lissitzky'nin bakış anlayışı. Klasik Espas - Öklid Espası- En-Boy-Derinlik Üç boyutlu yüzeyde görülende derinlik - Bilimsel Perspektif - a- Çizgisel Perspektif b- Havasal Perspektif c- Renksel Perspektif Yunan ve Roma'da birkaç bakış açısı, tek ufukta birleşmeme, kaçış çizgilerinin derinde ya birleşmemesi veya genişlemesi. Bizans'ta oblik sistemle derinlik elde edilmesi, Ön Rönesans'ta klasik espasın bilimsellik kazanması, çizgisel perspektif, tek ufuk çizgisi, tek ve çift kaçış noktalan, Rönesans'ta havasal perspektif (sfumato) ve ön Rönesans'taki değerlerin gelişimi. -7-In contemporary space, Movement (Futurism), Boccioni, Carlo Carra show their interest toward speed, movement, rhythm and mechanization that come with the 20th century, through the way they present their understanding of paint ing. Kandinsky showed his style by using colors, shapes, as well as rhythmic ap proaches where necessary. He made visible the rhythm of music by using shapes, colors and lines in his pictures. With Broadway Boogie-Woogies, in Mondrian, the rhythm shows itself. In the classic and contemporary understandings, the concepts making-up space are color, tone, atmospheric space, the point of view in space. In classical space, as it is with other subjects, Tiziano went over to a new style using colors, and in his works, colors are no longer bond to objects. Monet's color and Bonnard's understanding of color compositions make up a good example of a spectrum of light. As for tone, with Leonardo it was continuousness, a dominance of local tone. In Rembrandt, a brokenness, light-shadow is prevalent. Seurat, who formed a tie with traditionalism, does not avoid to use tonal deg radations in his compositions. Atmospheric space, in Leonardo's paintings is the air due to his relation to the world. He gave it the name of `Aerial Perspective`. Turner is the artist to have taken Leonardo's sfumato to its highest level. Renoir (Impressionism) have constituted atmospheric structure by melting shapes and using light and color. Air has been picturized. Some figures of Tiziano, Rubens and Tintoretto, the classical axis no longer being used, a skew direction from bottom to top, their usage of the racursy as pect, the point of view of Degas. Cezanne and Picasso's reverse perspective and some points of view, Lissitzky's understanding of view. Classical Space - Space of Eucleides Figurative Space: Width - Height - Depth On three-dimensional surfaces. The depth seen. -10-- Scientific Perspective a - linear perspective b - aerial perspective c - color perspective Some points of view in Greece and Rome are; not coming together at a sin gle horizon, the escape-lines either not connecting in depth or expanding. Obtaining a depth with the oblique system in Byzantium; the classical space, gaining a scientific value in the First Renaissance; the development of linear per spective, a singe line of horizon, single and double escape points, the aerial per spective (sfumato) of the Renaissance and the values of the First Renaissance. Toward the concept of Contemporary Space. Opposite Eukleides Space Limits of Emptiness On Skew Surfaces: Relative depth Depth without Perspective The withdrawal of religion brings philosophy to light. Locke's and Leibnitz's views of space. The Eukleides Space and opposing attitudes. Space with Lobachevsky and Rieman's skewed surface. Clark and Newton's understanding of space. Philosophy splitting into two in the subject of space. Ampirist and Idealist Thought. Kant's visualization of space. According to Einstein, space encompasses time and movement. To the three dimensions of space, he has added on the dimension of time. -11en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleEspas
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSpace
dc.subject.ytmPictures
dc.identifier.yokid30651
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid30651
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess