dc.contributor.advisor | Anılanmert, Oktay | |
dc.contributor.author | Turanel (Krom), Pinar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:42:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:42:01Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218372 | |
dc.description.abstract | ÖZET Amerika'da, 1960'larda Batı Sahili bölgesinde (California, San Francisco, Bay Area) ortaya çıkan ve etkilerini günümüze kadar görebildiğimiz Funk Art, seramik sanatında önemli bir yer tutar. Önceleri resim ve heykel sanatçılarını etkisi altına alan bu hareket daha sonra seramik sanatında etkisini yogunlaştırır. Funk Art'ın temelleri başka bir çok akımda olduğu gibi, daha eski dönemlere Sürrealizm ve Dadaizm'e dayanmış, aynı zamanda ortaya çıkmış olan Pop Art'tan etkilenmiş ve o dönemdeki sosyal, kültürel ve çevresel etkenlerle ortaya çıkmıştır. Funk Art'ın öncü isimleri heykeltraş Edward Kienholz, William T. Wiley, Bruce Conner, seramikçi Peter Voulkos, David Gilhooly, Clayton Bailey, Fred Bauer ve seramik Funk'ının Prometheus'u olan Robert Arneson'dir. Funk sanatında belirli karakteristik özellikler olsa bile yine de tamamen sanatçıların irade gücünebırakılmıştır. Bu bakımdan Fnk Art sübjektif ve kişisel sanat değerlerini ön planda tutan bir akım olmuştur. Funk Sanatı, 18. yüzyıl Avrupa'sının zarif heykellerine, duygulu figürlerine ve aynı dönemde üretilen sınıırlı sayıda, yüksek fiyatlı porselenlere karşılık, seri üretilen, kaba, bağıran renklerde, ucuza maledilen, düşük ısıda pişirilmiş tuhaf diye adlandırılan heykeller yapmışlardır. Funk heyykellerinin baştan savma, bir anda yapılmış gibi görünen özensizliği, ele aldığı konularında yoktur. Konularında günlük hayattan sahneler ve çevresel tasvirleri işleyebildiği gibi, politik ve sosyal olayları da ustalıklı bir dille hicvedebilir. Pornografi, nesnelerin, hayvanların veya sebzelerin kişileştirilmesi, dinsel ve politik taşlamalar usta bir nüktedanlık ve ironi ile işlenir. Kullandıkları sırlar, hobi dükkanlarından alınmış basit ve ucuz sırlardır. Stoneware' den sonra beyaz Earthenware'i kullanmışlardır. Sanatçılar kalıpla döküm tekniği, slip tekniği, sıraltı kullanımı, emay ve lüster, birden fazla pişirim, airbrush ve fotoğraf teknikleri son olarak da video sanatı ve performansa dönük seramik çalışmalarına doğru ilerlediler. Funk Sanatı, çok kısa bir zaman içinde gelişip ürünlerini ortaya çıkartmış, genel anlamda çömlekçilikten modern seramik sanatına geçişi gerçekleştirmiştir. Funk'ın etkileri günümüzde de sürmektedir. | |
dc.description.abstract | SUMMARY ÎV Funk Art which came out in America, in 1960's in the West Coast Area (in San Francisco, Bay Area) and has continued to influence till today, has an important place in the ceramic art. This movement which influenced first sculptors and painters has focused on the ceramic art afterwards. The fundamentals of Funk Art, as in many other movements have been based on old pereriods on Surrealism and on Dadaism; it has been influenced by Pop Art which has appeared at the same period and Funk Art has come out by the help of the social, cultural and enviranmental factors in that period. The pioneering names in Funk Art are Edward Kienholz, William T. Wiley, Bruce Conner, ceramist Peter Voulkos, David Gilhooly, Clayton Bailey, Fred Bauer and Robert Arneson who are the Prometheuos of Funk ceramics. Although there are some certain characteristic qualities in Funk Art, practicing it has been left to the artist's own will power. With this respect, Funk Art has been a movement in which subjective and personel artistic values are the most important qualities. Unlike the elegant sculptures of the 18th century, emotional figures and the expensive porcelains which were produced in limited numbers in the same period. Funk Artists produced sculptures in mass productions which were rough, called strange kilned in low temperatures, cost cheap (were) in flashing colours. The card- lessness of Funk statues can not be seen in its subjects. While it can express daily life, and the environmental descriptions, it can also caricaturise and satirize the polit ical and the social events Pornagraphy, the personafication of the objects, animals and the vegetables, religious and political sarcasms are handled with a skillfull humour and irony. The glazes that they used were simple and cheap and bought from the hobby shops. They used the white Earthenware after the Stoneware. Artists started to use the moulding, casting, slip, underglaze, enamelling, lustre, double baking or baking more than once, airbrush and photography tecniques and later they turned into video art and stage performance. Funk Art has flourished and given its productions in a very short time. Mainly it has provided the transition to the modern ceramic art from pottery and it has reached its aim in spite of everything. The effects of Funk Art have been lasted until today. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Funk Akımı`nın seramik sanatındaki etkileri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Funk art | |
dc.subject.ytm | Art trends | |
dc.subject.ytm | Surrealism | |
dc.subject.ytm | Ceramics | |
dc.identifier.yokid | 42397 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 42397 | |
dc.description.pages | 170 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |