Sanat nesnesinin oluşumunda ışık etkeni
dc.contributor.advisor | Anılanmert, Oktay | |
dc.contributor.author | Karavit, Caner | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:41:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:41:57Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218364 | |
dc.description.abstract | ÖZET Sanat nesnesinin oluşumunda ışık faktörü incelenirken; birinci bölümde görsel algılamanın oluşumu, ışığın fiziksel yapısı ve ışığın tasarımda diğer kompozisyon öğeleriyle olan ilişkileri ele alındı. Bu bölümde amaç; bir yandan görsel algılama ve ışığın yapısıyla ilgili kuramların, dizgelerin oluşturduğu uygulama alanlarının, diğer yandan da ışık öğesinin tasarım temel ilke ve öğeleriyle girdiği ilişkilerin plastik sanatlara etkileri belirlenerek, takibeden bölümler için başvurulacak bir rehber bölüm oluşturmaktır. İkinci bölümde; insanın yerkabuğu üzerine düşürdüğü ilk yapay gölgelerden, Modem Sanafın başlangıcına; ışığın kaçıcı izlenimlerini yakalamayı amaçlayan dönemine değin, ışığın plastik sanatlarda aldığı araç, araç-değer, değer rollerinin evreleri incelenmiştir. Üçüncü bölümde; Modernizm'in gelişimiyle birlikte önem alan Soyutlama düşüncesinin plastik sanatlar alanı içerisinde biçimlenmesinde ışık elemanının rolü incelendi. Buna paralel olarak, yeni aydınlatma teknolojisinin sunduğu olanaklarla birlikte, ışığın doğrudan sanat nesnesi olarak görsel plastik etkiyle getirdiği çeşitlilik ele alındı. Dördüncü ve sonuç bölümünde ise; doğrudan sanat nesnesi olarak, ışığa popülerlik ve hareket kazandıran akımlar sayesinde geniş zaman ve hacme yayılan ışık öğesinin görsel duyumlarımızı her an etkisi altına alan durumu inceleniyor. Bu görsel bombardımanın, çevremizi görebilme ve yoğunlaşma yeteneğimizi yitirmemize neden olan ifade sığlığı, ışık öğesini bir içeriksizleştirme sorunuyla mı karşı karşıya bıraktığı, yoksa imgede çarpıtılmış gizli bir içeriğe mi sahip olduğu soru işareti olarak bırakılıyor. | |
dc.description.abstract | VI SUMMARY When the factor of light is examined during the formation of art object; in the first section formation of visual perception, physical structure of light and light's connections with the other elements of composition in a design was examinated. The aim in this section was; to determine the effects of the plastic arts, on the one hand of areas, of practice created by theories, systems related to the structure of light and visual perception, and on the other hand of lights relation with the principals and elements of composition, and therefore a quide section is created for the other parts. In the second section; starting from man's first artificial shadows cast on earth's crust to the beginning of modern art; to the period when man tried to capture the fleeting impression of light, the phases of light's means, means-value, value roles were examined. In the third section; light's role in abstract art's formation within the area of plastic arts, which gained importance with the progress of modem art, was examined. Parallel to this, with the possibilities offered by the technology of new illumination, the variety brought by light as a direct plastic objects and visual plastic effect was examined. In the fourth and final section; together with movement that brings activity and popularity to light as a direct art object, light element's state that effects our visual senses at any time and which spreads out to gread time and volume, was examined.this visual bombardment's density of expression which loses our ability to see our environment and to be dense poses a question mark whether the light element leaves us facing a matter of a lack of content or whether it has a distorted hidden content within the image. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Sanat nesnesinin oluşumunda ışık etkeni | |
dc.title.alternative | The Factor of light is examined the formation of art object | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Art trends | |
dc.subject.ytm | Art objects | |
dc.subject.ytm | Shadow | |
dc.subject.ytm | Light | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.identifier.yokid | 43045 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 43045 | |
dc.description.pages | 142 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |