Show simple item record

dc.contributor.advisorAnılanmert, Oktay
dc.contributor.authorKaravit, Caner
dc.date.accessioned2020-12-10T07:41:57Z
dc.date.available2020-12-10T07:41:57Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218364
dc.description.abstractÖZET Sanat nesnesinin oluşumunda ışık faktörü incelenirken; birinci bölümde görsel algılamanın oluşumu, ışığın fiziksel yapısı ve ışığın tasarımda diğer kompozisyon öğeleriyle olan ilişkileri ele alındı. Bu bölümde amaç; bir yandan görsel algılama ve ışığın yapısıyla ilgili kuramların, dizgelerin oluşturduğu uygulama alanlarının, diğer yandan da ışık öğesinin tasarım temel ilke ve öğeleriyle girdiği ilişkilerin plastik sanatlara etkileri belirlenerek, takibeden bölümler için başvurulacak bir rehber bölüm oluşturmaktır. İkinci bölümde; insanın yerkabuğu üzerine düşürdüğü ilk yapay gölgelerden, Modem Sanafın başlangıcına; ışığın kaçıcı izlenimlerini yakalamayı amaçlayan dönemine değin, ışığın plastik sanatlarda aldığı araç, araç-değer, değer rollerinin evreleri incelenmiştir. Üçüncü bölümde; Modernizm'in gelişimiyle birlikte önem alan Soyutlama düşüncesinin plastik sanatlar alanı içerisinde biçimlenmesinde ışık elemanının rolü incelendi. Buna paralel olarak, yeni aydınlatma teknolojisinin sunduğu olanaklarla birlikte, ışığın doğrudan sanat nesnesi olarak görsel plastik etkiyle getirdiği çeşitlilik ele alındı. Dördüncü ve sonuç bölümünde ise; doğrudan sanat nesnesi olarak, ışığa popülerlik ve hareket kazandıran akımlar sayesinde geniş zaman ve hacme yayılan ışık öğesinin görsel duyumlarımızı her an etkisi altına alan durumu inceleniyor. Bu görsel bombardımanın, çevremizi görebilme ve yoğunlaşma yeteneğimizi yitirmemize neden olan ifade sığlığı, ışık öğesini bir içeriksizleştirme sorunuyla mı karşı karşıya bıraktığı, yoksa imgede çarpıtılmış gizli bir içeriğe mi sahip olduğu soru işareti olarak bırakılıyor.
dc.description.abstractVI SUMMARY When the factor of light is examined during the formation of art object; in the first section formation of visual perception, physical structure of light and light's connections with the other elements of composition in a design was examinated. The aim in this section was; to determine the effects of the plastic arts, on the one hand of areas, of practice created by theories, systems related to the structure of light and visual perception, and on the other hand of lights relation with the principals and elements of composition, and therefore a quide section is created for the other parts. In the second section; starting from man's first artificial shadows cast on earth's crust to the beginning of modern art; to the period when man tried to capture the fleeting impression of light, the phases of light's means, means-value, value roles were examined. In the third section; light's role in abstract art's formation within the area of plastic arts, which gained importance with the progress of modem art, was examined. Parallel to this, with the possibilities offered by the technology of new illumination, the variety brought by light as a direct plastic objects and visual plastic effect was examined. In the fourth and final section; together with movement that brings activity and popularity to light as a direct art object, light element's state that effects our visual senses at any time and which spreads out to gread time and volume, was examined.this visual bombardment's density of expression which loses our ability to see our environment and to be dense poses a question mark whether the light element leaves us facing a matter of a lack of content or whether it has a distorted hidden content within the image.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleSanat nesnesinin oluşumunda ışık etkeni
dc.title.alternativeThe Factor of light is examined the formation of art object
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmArt trends
dc.subject.ytmArt objects
dc.subject.ytmShadow
dc.subject.ytmLight
dc.subject.ytmArt
dc.identifier.yokid43045
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid43045
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess