Show simple item record

dc.contributor.advisorTekcan, S. Saim
dc.contributor.authorErsin Emekçiler, Leyla
dc.date.accessioned2020-12-10T07:41:51Z
dc.date.available2020-12-10T07:41:51Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218351
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmanın amacı, resim restorasyonu ilkelerine ve kısaca tarihçesine değinmek, sanattan bilime doğru yol alışını göstermektir. Bu süreç içerisinde yer alan önemli kişilerden de bahsedilmiştir. Ülkemizde bu konu ile ilgili hiçbir yazılı kaynak olmadığından, böyle bir çalışmaya gerek duyulmuştur. Aynca.restorasyonu uygulanan, Şeker Ahmet Paşa (Ölüdoğa), Halil Paşa (Manzara); Melek Celal Sofu (Portre) resimlerinin hangi bilinçle ele alındığı, restorasyon metodolojisi ile birlikte ifade edilmiştir. Bu bağlamda, resimlerde oluşan bir takım problemler ya da temizlemede ortaya çıkabilecek sorunlara kısaca değinilmiştir. Çalışma, bir İtalyan tekniği olan, `restauro pittorico` üzerine yoğunlaşmıştır. Resimsel restorasyonun metodolojisi `tratteggio` ile gerçekleşmiştir. Bu tekniği oluşturan unsurlar ve aşamalarla birlikte, restorasyon tarihinin başlangıcından beri, resimlerin `konservasyonunda` sorun yaratmış olan hatalı restorasyon uygulamaları açıklanmıştır.
dc.description.abstractSUMMARY The purpose of this study is to outline the basic principles of painting restoration and mention shortly about the history of restoration and how it evolved from being an art to high technology science in time. Important men of this time span are also highlighted. Unfortunately there is no research or written source about this topic in our country, which was the main reason I undertook this study. Furthermore it is important to note that the writer has used as a reference the restoration methodology and the criterias behind taking decisions pertaining to the following three paintings; Şeker Ahmet Pasa (still life), Halil Paşa (landscape)and Melek Celal Sofu (portrait). In this paper many problems of cleaning and shortcomings pertinent to certain paintings are listed. The main part of the study is centered around `restauro pittorico`, an Italian technique. Pictorial restoration is realized by `tratteggio` methodology. Technique's components and procedures are explained. Examples about the wrong treatments of restoration, which has caused problems for the `conservation` of paintings from the beginning, are also listed in this study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleŞeker Ahmet Paşa, Halil Paşa, Melek Celal Sofu`nun Ölüdoğa, Manzara, Portre yağlıboya resimlerinin uygulamalı restorasyon çalışma ve yöntemleri
dc.title.alternativeRestoration practices and its methodology of the paintings Şeker Ahmet Paşa (still life), Halil Paşa (landscape), Melek Celal Sofu (portrait)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmHalil Pasha
dc.subject.ytmRestoration
dc.subject.ytmMelek Celal Sofu
dc.subject.ytmŞeker Ahmet Paşa
dc.subject.ytmOil paintings
dc.subject.ytmPictures
dc.identifier.yokid43017
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid43017
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess