Show simple item record

dc.contributor.advisorŞekeroğlu, Sami
dc.contributor.authorBirol, M.Alp
dc.date.accessioned2020-12-10T07:41:47Z
dc.date.available2020-12-10T07:41:47Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218343
dc.description.abstractÖZET Türk Sinema Tarihi 'nde, eskiyi ve yeniyi, hevesi ve bilgiyi biraraya getirmesi, sinema sanatını Türk Sineması 'na tanıştıran ilk başarılı filimlerin yapılması ve Türk Sineması 'mn tiyatronun etkisinden kurtulması yönüyle 1950-1960 yılları arasında kalan dönem, diğer bir ifadeyle Sinemacılar Çağı başlangıcı büyük bir Önem taşımaktadır. Tezin amacı,1950-1960 dönemini siyasi değişimlerin yarattığı fırsatlar, sinema piyasasma kayan yatırımlar, sinemacı - eleştirmen - izleyici arasındaki ilişkinin kurulma çabalarıyla beraber tüm sosyo-ekonomik, siyasal, kültürel ve toplumsal değişimleriyle ele alarak bu dönemi her yönüyle ortaya koymaktır. Bu çalışma, sinema tarihini konu alan çeşitli yazılı kaynaklar ile dönemin şu anda yaşayan sinemacılarından bir kaçıyla yapılmış röportajlar sonucu elde edilen verilerden oluşmaktadır. Sonuç olarak, bu dönem sinemasının, özel sermayenin sinema sektörüne ilk geliş yılı, ilk Türk Filim Şenliği düzenlenmesi, ilk renkli filim yapımı gibi pekçok ilklerin başlangıcı olmasına karşın, sadece biçim yönünden gelişme gösterdiğini, ancak içerik yönünden bir ilerleme sağlayamadığım söylemek mümkündür.
dc.description.abstractSUMMARY The period between 1950-1960, in other words the beginning of the 'Age of Movie Makers' is very important in terms of bringing together with the old and the new, the desire and the knowledge, making first succesfull films that introduce the art of cinema to Turkish Cinema and making the cinema free from the influence of the theatre. The aim of this thesis is to provide a new way öf looking of the cinema by showing the opportunities that are provided by the changes in the political area in 1950-1960, entreprises in the cinema industry, efforts to create a relationship between movie maker - critic - spectator as well as changes in socio economics, politics, culture and community. This study includes the written data on the history of the cinema and the interviews that are made by the several alive movie makers of the period. To sum up, it is possible to say, the cinema in this period shows progress in terms of the form not the content in spite of the many beginnings like the first year of the private capital in the cinema, making of the first native film, preparing the first Turkish Film Festival and making the first colorful film.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.title1950-1960 yılları arasında Türk sineması
dc.title.alternativeTurkish cinema in 1950-1960
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCinema history
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.subject.ytmPolitical structure
dc.subject.ytmSocio-economic structure
dc.identifier.yokid43031
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid43031
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess