Varoluşçu yaklaşımla heykel sanatı
dc.contributor.advisor | Erinç, Sıtkı M. | |
dc.contributor.author | Aşkan, Aydin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:41:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:41:41Z | |
dc.date.submitted | 1996 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218332 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışmada, ilk defa yazın sanatında ortaya çıkan ve örneklerini veren varoluşçuluk felsefesinin, sanatın iç içeliğinden yola çıkılarak heykel sanatına taşınması düşüncesiyle hareket edilmiştir. Bu bağlantının kurulabilmesi için, Birinci Bölümde varoluşçu felsefe genel hatlarıyla tanıtılıp, özellikleri ortaya konulmuştur. İkinci Bölüm'de genel olarak sanat yapıtlarının, yazın sanatından başlayarak, plastik sanatlarda ontik yapılanmaları ve tabakaları ele alınmıştır. Son bölümde ise; Bu Tabakalar yardımı ile varoluşçuluğun göstergelerinin ve özelliklerinin heykel sanatında da bulunması yolu sayesinde varoluşçuluk ile heykel sanatı arasında bağlantı kurulmuştur. Varsayımlar ve bulgular önce farklı ulusların sanatçılarıyla sonra da Türk heykeltraşlarıyla betimlenmeye çalışılmıştır. Nihayet bu araştırmadaki savları vurgulayan, araştırmacının yapıtlarına yer verilmiştir. | |
dc.description.abstract | SUMMARY In this study, in a very general term, the philosophy of existantialism which had been arisen and examplified in literature through its products is the central, point of this study to carry this thought from literature to the art of sculpture besides bearing in mind that the art goes hand in hand with lite rature in the field. In order to have link between literature and sculpture, the first part of the study covers the introduction of the philosophy of existantialism with its general outline and features. Second part includes artistic works, and the literature as the place of be ginning, the ontological structuring and its layers in plastic arts were under investigation. Owing to the fact that there has always been the features and indicati ons of existantialism in sculpture, in the final section, through the help of those layers of ontological structuring, the relationship between existantialism and the art of sculpture has been tried to be settled. Assumptions and data firstly managed to be described by artists from different nations then by Turkish colleaques. Consequently, the works of re searcher, which has put stress upon the theses that govern this study, took place in this dissertation. Vll | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Varoluşçu yaklaşımla heykel sanatı | |
dc.title.alternative | Sculpture art in existentialist appraoch | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Heykel Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Sculpture art | |
dc.subject.ytm | Artistic works | |
dc.subject.ytm | Existentialism | |
dc.identifier.yokid | 53449 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 53449 | |
dc.description.pages | 156 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |