Show simple item record

dc.contributor.advisorAkay, Ali
dc.contributor.authorErkul Aki, Işin
dc.date.accessioned2020-12-10T07:41:39Z
dc.date.available2020-12-10T07:41:39Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218328
dc.description.abstractBu Çalışma Klasik Liseler, Meslek Liseleri ve Yabancı Dille Eğitim yapan liselerdeki öğrencilerin siyasi parti tutmada etkilendikleri kaynaklan bulmaya yönelikti. (Aile, arkadaş çevresi, medya) örnekleme alman 789 öğrencinin 328'i klasik liselerde, 290'u meslek liselerinde, 171'i ise yabancı dille eğitim yapan liselerde okumaktadır. Sorulan, 57 soru, öğrenci kimlik bilgilerini, okulların, ailenin özelliklerini, izledikleri yayınları (yazılı, Tv.) tuttukları siyasal partileri, tutulan partiyi kimin etkisine göre seçtiklerinLyerel ve ulusal sorunlara karşı duyarlılıklarım ölçmeye yöneliktir. Farklı okul türlerinin seçilmesinin nedeni, ders programlarının, öğretmenlerin ve sosyo ekonomik düzeylerinin farklı oluşu idi. Klasik Lise ve Meslek Lisesinde okuyan öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun ailesi alt ve orta sosyo-ekonomik düzeye üyedir. Anneler ilkokul mezunu, ev hanımı, babalar ilkokul mezunu ve emekli ya da küçük esnaftır. Öğrencilerin büyük bir çoğunluğu gazete okumakta, radyo dinlemekte ve Tv seyretmektedir. Siyasal parti tutmada en çok ailelerinden etkilenmektedirler, arkadaşlarıyla da görüş alışverişinde bulunarak onay almaktadırlar. Siyasi parti liderlerinden enflasyonun düşürülmesi, işsizlik sigortası, terörle mücadele konularında çalışmalarını istemektedirler. Geleceğin daha iyi olacağım ümit etmektedirler. Gelecekte iyi bir meslekleri olacak, çalışkan, dürüst, erdemli olmakla da soranlarının çözülebileceğini dile getirmektedirler. Seçmen yaşı 18' e indirilirse liderlerin gençleri daha çok düşüneceğini gençlere yönelik programlar yapabilecekleri tahmin etmektedirler. Bu grupta genelde anneler, babalar ANAP, SHP, RP'yi tutmaktadır. Öğrencilerin tuttukları partiler ile ailelerin partileri arasında paralellik vardır. 1/ Öğrenciler genel olarak `uyma davranışı` göstermektedir. Grup dışına itilmemek, karşı koymamak için baskı kuran gruplara boyun eğmektedirler. Ancak, öğrencilerden istenen kendine güvenen, kendi sınırlarını bilen, özdeğerlik duygusu yüksek bireyler olmalarıdır. Anne-baba-okul çevresi de öğrenciye empatik -saygı- saydamlık ilkeleriyle yaklaşmalıdır. Öğrenci aileden uzaklaştıkça anlaşılmadığını hissettikçe, kabul-onay ve ödül gördüğü siyasi görüşün elemanlarınca kolaylıkla elde edilecektir. Araştırma sonuçlarına ve yapılan söyleşilere göre öğrenciler kendi partilerini bilinçli seçip, sahiplenmemektedirler. Örneğin M.Yılmaz'ı beğenen bir öğrenci Tv programlarında onu seyretmemekte, M.Yılmaz'm partisinin genel hatlarını ve programını bilmemektedirler. RP'nin başa geleceğinden korktuklarını söylemekteler, fakat neden korktuklarım tam olarak tanımlayamamaktadırlar.nt olabileceğini bilememektedirler. Geleceğin daha iyi olacağını söylemektedirler, nasıl iyi olabileceğini söyleyememektedirler. Bu grup sadece kendi tuttuğu parti ile ilgilenmekte, diğer partilere ait yazılar, yayınlar, Tv programlan vb. ile ilgilenmemektedirler. Olaylar arasında neden-sonuç ilişkisi kuracak kadar bilgi sahibi değillerdir. Örnekleme alınan bu öğrenciler kaygan bir zemini oluşturmaktadır. Böyle bir çalışma belli bir süre sonra tekrar edilirse aynı sonucun alınmayacağı söylenebilir.
dc.description.abstractCe travail est destine a determiner les differentes sources qui influencent les etudiants des lycees classiques, des lycees professionnels et des lycees ou 1'enseignement se fait en langue etrangere, en ce qui concerne le choix des parties politiques (la famille, le cercle d'amis, la presse ). On a realise l'enquete sur 789 etudiants dont 328 etudient-aux lycees classiques, 290 aux lycees professionnels et 171 aux lycees ou F enseignement se fait en langue etrangere. Les 57 questions que l'on a pose aux etudiants etaient destinees a determiner d'une part leur identite et d'autre part la particularite de leur ecole et de leur famille, la presse qu'ils suivaient ( la presse ecrite,TV ), leur choix en ce qui concerne les parties politiques, les critere qui les influencaient dans le dit choix et leur sensibilite envers les problemes locales et nationales. On a choisi de differents types d'ecoles en raison des differences en ce qui concerne les programmes des cours, les professeurs et les niveaux socio- economiques.Les dits etudiants qui ont ete pris comme modele constituent le champ instable. On peut estimer que, si on reexecute plus tard un tel travail on n'obtiendra pas les memes resultats. Au cours de ce travail, le choix de trois differents types d'ecoles est du au fait que les etudiants des dites ecoles appartiennent aux differents niveaux socio- economiques, et que les cours qu'ils prennent comme option, et les programmes des cours varient notablement et qu'ils sont enseignes par des professeurs etrangers. Par rapport a cela nous avons essaye de chercher si le comportement adopte par les jeunes est un comportement d'adaptation, un comportement d'adoption, ou un comportement d'obeissance, ou bien un comportement d'identification.Mais, on cherche que les etudiants deviennent des adultes ayant la confiance en soi et connaissant leur propre limite ainsi qu'une excellente estimation de soi. L'approche des parents et du cercle d'amis envers l'etudiant doit etre basee sur le principe d'empathie, du respect et d'exactitude. Au fur et a mesure que l'etudiant s'eloigne de ses parents et qu'il ne trouve pas de comprehension aupres d'eux, il va etre facilement adhere par les elements du groupe politique aupres duquel il est accepte, trouvant confirmation et recompense. D'apres les resultats de la recherche et de divers conversations qu'on a accompli, ni le choix des etudiants en ce qui concerne les parties politiques et ni l'adoption de leurs idees ne proviennent d'un acte conscient. Par exemple, un etudiant qui apprecie M. Yılmaz, ne le suit pas aux emissions de TV et il ne connait pas non plus, les principes defendus par son partie politique. Les eleves expriment qu'ils ont peur que leur pays soit gouverne par le RP, mais ils n'ont aucune idee quant aux consequences d'une telle situation. lis expriment que le fütur sera meilleur mais ils ne disent pas comment ça va se realiser. Le dit groupe se preoccupe seulement du parti politique qu'il apprecie et il ne s'interesse pas aux articles, aux divers publications, ni aux emissions televisees, etc., relatives aux autres partis; Les etudiants qui appartiennent a ce groupe ne sont pas assez informes pour pouvoir etablire des relations type ` motif- consequence `.Les dits etudiants qui ont ete pris comme modele constituent le champ instable. On peut estimer que, si on reexecute plus tard un tel travail on n'obtiendra pas les memes resultats. Au cours de ce travail, le choix de trois differents types d'ecoles est du au fait que les etudiants des dites ecoles appartiennent aux differents niveaux socio- economiques, et que les cours qu'ils prennent comme option, et les programmes des cours varient notablement et qu'ils sont enseignes par des professeurs etrangers. Par rapport a cela nous avons essaye de chercher si le comportement adopte par les jeunes est un comportement d'adaptation, un comportement d'adoption, ou un comportement d'obeissance, ou bien un comportement d'identification.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleLise son sınıfta okumakta olan öğrencilerin siyasal katılımı
dc.title.alternativeThe Political political participation of student in the third classes of highschools
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmYoungs
dc.subject.ytmVoting use
dc.subject.ytmPolitical participation
dc.subject.ytmPolitical life
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid53453
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid53453
dc.description.pages387
dc.publisher.disciplineGenel Sosyoloji ve Metadoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess