Haydn piyano sonatları
dc.contributor.advisor | Öğüt, Metin | |
dc.contributor.author | Bucak, Selen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:41:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:41:36Z | |
dc.date.submitted | 1996 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218321 | |
dc.description.abstract | II ÖZET Haydn'ın sonat formuna en önemli katkısı bir bölümdeki dramatik `gelişme` kısmı ve motifsel gelişme fikridir. Haydn'ın erken dönem sonatları (L. 1-30) dönemin galant stilini yansıtırlar. L. 21-27 no.lu sonatlar kayıptır. Orta Dönem sonatları (L.31- 57) içinde Carl Philipp Emanuel Bach ve Sturm und Drang akımı etki sinde sonatlar (L. 31-33), daha rahat ve alçakgönüllü karakterde sonatlar (L. 34-41) ve daha büyük boyutlu ve klavye yazısı olarak daha cesaretli sonatlar vardır (L. 42-57). Haydn'ın geç dönem sonatları (L. 58-59) zengin klavye yazısına sa hiptir ve ses güçleri artmıştır. Son üç `Londra` sonatı (L. 60-62), Haydn sonatlar içinde zirve olarak kabul edilir. Haydn'ın diğer solo piyano eserleri arasında çeşitlemeler ve bazı kı sa parçalar vardır. Bunların içinde en önemlileri do majör Fantasia ve fa minör çeşitlemelerdir. | |
dc.description.abstract | Ill SUMMARY Haydn's most important contribution in sonata form had been the dramatic `development` section and the idea of motivic development in a movement. Haydn's early sonatas (L. 1-30) display the galant style of the time. The sonatas L. 21-27 have been lost. Among the middle period sonatas (L. 31-57), there are sonatas which are written under the influence of Carl Philipp Emanuel Bach and Sturm und Drang movement (L. 31-33), also there are sonatas which are relatively light and have a modest character (L. 34-41), and sonatas where the scope is grander and the keyboard wri ting is more adventurous (L. 42-57). Haydn's late period sonatas (L. 58-59) are richly scored and exploit to the full the tonal character of each register of the instrument. The last three `London` sonatas (L. 60-62) are regarded as the peak of Haydn's output in this genre. Of the remaining works for solo keyboard, there are several sets of variations and a number of short pieces. The two most important of Haydn's separate keyboard works are the Fantasia in C major and the F minor Variations. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Haydn piyano sonatları | |
dc.title.alternative | Haydn piano sonatas | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Piano sonata | |
dc.subject.ytm | Haydn, Franz Joseph | |
dc.subject.ytm | Sonata | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.identifier.yokid | 53478 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 53478 | |
dc.description.pages | 67 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |