Show simple item record

dc.contributor.advisorBoğuç, Mehmet Ali
dc.contributor.authorFerat, Asur Maksut
dc.date.accessioned2020-12-10T07:41:15Z
dc.date.available2020-12-10T07:41:15Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218280
dc.description.abstractÖZET Klarinet eğitiminin iyi temeller üzerine oturtulabilmesi, konusu' nun uzmanı bir hoca' nın, öğrencisine verebildikleri' nin çok önemli bir bölümünü içerir. Bu kapsamda klarinet eğitiminin başlangıcında ve devamında karşılaşılan sorunlar konu hakkında tam bir uzmanlık ve deneyimi gerektirmektedir. Bu çalışmada, Klarinet eğitiminin çekirdeğini teşkil eden temel eğitimine ve temel teknik problemlere nasıl yaklaşılacağı belirlenmeye çalışılmıştır. İlk dört bölümde çağdaş klarnet öğretimi ve tarihsel gelişimine klarnet eğitimiyle ilgili genel gözlemlere, enstrüman ve ekipmanın seçimi ve temel eğitimine dair bilgiler verilmiştir. Daha sonraki bölümlerde ise temel eğitimde karşımıza çıkan teknik problemler olan nefes alma, dudak kontrolü, dil ve parmakların kullanımı daha geniş bir şekilde ele alınmıştır. Son iki bölümde ise yorum ve pratiğin doğru olarak nasıl yapılması gerektiği incelenmiştir. Bilindiği gibi sosyal bilimlerin amacı insan faaliyetlerini anlamaktır. Buda temel olarak alan araştırmasına dayanır. İşte bu noktadan hareketle bu çalışmadaki temel amaç, klarinet enstrümanına ilgi duyan ve eğitimini almak isteyen kişilere azami teknik bilgiyi verebilmektedir. m
dc.description.abstractSUMMARY The establishing of clarinet training on good foundations constitutes a very important part of what an expert tutor can give to his/her students. In that connection, problems being encountered at the very beginning and in the course of clarinet training require full competency and experience in this field. In this study, an attempt is made to determine how to approach basic training and basic problems with techniques that constitute the core of clarinet training. First four chapters provide the clarinet training and its historical development general observations on clarinet training, selection of instrument and equipment as well as basic training with them. The remaining sections deal much more widely with breathing, control of lips, use of tongue and fingers, which we frequently encounter with. The last two sections discuss how to perform and practise. As is known, an overall objective of social sciences is the understanding of human activities, which are mainly based on research. Starting out with this aim, the most fundamental objective of this study is to provide the maximum technical knowladge possible to those who are interested in receiving training with the clarinet instrument. IVen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleÇağdaş klarinet öğretiminin incelenmesi
dc.title.alternativeA Search of contemporary clarinet training
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmWind instruments
dc.subject.ytmClarinet
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmMusic education
dc.identifier.yokid71822
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid71822
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess