dc.contributor.advisor | Süldür, Nilgün Sim | |
dc.contributor.author | Bilgiseren, Ozan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:41:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:41:14Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218279 | |
dc.description.abstract | Özet Film, fotografik görüntünün oluşumunda kullanılan vazgeçilmez araçların başında gelir. İnsanlık tarihi boyunca, görüntü dondurulup saklanmak istenmiş, optik pek çok araç icat edilmesine karşın ancak pozitif bilimlerin başlangıcı olarak kabul edilen 1 S.yy'ın başlarında, fizik ve kimya deneyleri, araştırmacıları görüntünün kalıcı kılınması yolunda ilerlemelere ve keşiflere götürmüştür. Aradan geçen 160'a yaklaşan yıl boyunca binlerce farklı görüntü üretme yolu ve işlemi üzerinde çalışılmıştır ve halen araştırmalara devam edilmektedir. Tüm bu denemeler geçmişte olduğu gibi günümüzde de büyük bir sistem karmaşası ve uyumsuzluk yaratmaktadır. Diğer taraftan daha iyimser bir yaklaşımla, üretilen bu fotografik malzeme ve onu kullanan makinelerin geniş bir yelpazede çeşitlilik ve alternatifler sunduğu düşünüldüğünde, bu defada tüm bu materyallerin zamanı geldiğinde ne şekilde kullanılacağı sorun olmaya başlamaktadır. Üretilen fotoğraf malzemelerinin neredeyse tamamında gümüş ve gümüş halejenürler kullanılmaktadır. Durum böyleyken tüm prospektüs ve datalara karşın ancak fotograflama ve banyo işleminden sonra kullanılan film üzerinde yapılan şeyin doğru yada yanlış olduğu görülmektedir. Genellemeyle, banyo işlemi, sonuç görüntüyle çekim arasına zamanı sokmakta ve zaman birçok değişkenin yeni değerlere taşınmasını sağlamaktadır. Pek çok film üretici firma üretim standartlarını çok yüksek kalite değerlerinde tutması ve belli tolerans sınırları çizmesine karşın fotoğraf çeken kişi, ekipmanları yüzünden, kendi test değerlerini oluşturmak zorunda kalmaktadır. Filmler, görüntü üretiminde hammaddelerdir ve konu hakkında bilgiler gelişmekte ve biriktirmektedir. `Fotografik Duyarkat: Film ve Teknolojik Evrimi` adını taşıyan tez, ışığa tepki gösteren duyarlı yüzeyden asetat tabanlı filme geçişi ve yavaş yavaş asetat tabanlı filmden, karanlık oda işlemlerinden vazgeçip, digital sistemde görüntü elde etmeyi incelemiştir. `Filmin Evrimi` başlığı altında incelenen birinci bölümde, ışığa duyarlılaştırma deneyleri ve ilk elde edilen sonuçlarla start alan amansız yarış hakkında derlenmiş bilgiler bulunmaktadır. İkinci bölüm `Duyarkat: Emülsiyon` günümüzde kullanımda olan filmlerin yapıları, film tipleri, spesifik özellikleri ve sonuçları hakkında uygulamalar sonucunda edinilmiş bilgileri sunmaktadır. Üçüncü ve son bölüm `Emülsiyonun Geleceği` başlığıyla, teknolojik değişim ve ara geçiş dönemini yaşadığımız şu günlerde, digital görüntüleme, digital görüntünün kullanım alanları ve klasik-digital görüntüleme arasındaki avantaj- dezavantajları incelemiştir. | |
dc.description.abstract | Summary Film is the main material on the procedure of producing photographic image and with out using film, it's impossiable to keep recorded image. From the ancient times till the end of the 17 century, elusive image had planned or wanted to trap in frozen frame. Even though, too many optical gadgets had invented, improvements and inventions to keep recorded image by the light of physical and chemmical experiments, had started in the date that positive science come up at the beginning of the 18 century. During that nearly passing 160 years, thousands of different approaches had experimented to produce photographic image and still altered technics are developing on the same subject. All these approches made a big kaos and system mess from the beginning, till now. On the other hand with an optimistic point of view, all these photographic products and cameras are displaying plenty of differences and alternatives, on the large scale. In this case, there becomes a big problem of `when` and `how` to use all these materials. Nearly hundered per cent, silver salts are being use to produce photographic products. At this point having an image by using silver system procedure, there is always `time` between the shots and the results. Time changes the object values which photographed for a minute, and that makes hard to judge the result which had interrupted by the time of development process or printing process. Even thoug, photographic film producing firms make data guides or high tolarace products, photographers had to detect their own equipment configuration. Film is the unique raw material. Variables of the phographic process and instruments are rapidly developing, increasing and changing each day. The title of the work `Photographic Emulsion: Film and Technical Evolution` searched movements from the emulsion that responds the light to acetat-based emulsion and from that to brand new, high-tec digital imaging systems, which skip darkroom process. In the first chapter titled `Evolution of Film`, it had been searched that how the big race started up from the first light sensitization experiments and early results of it utill now. In the second chapter `Emulsion` compiled specific datas and prospectuses of the films in the market by their practical samples and results. The third and last chapter `The Future of Emulsion` searched the digital imaging systems, transformation from conventional photographic systems to the digital system and the benefits and disadvantages of the conventional and digital systems. I would like to thank to my teacher and adviser Assit.Prof. Nilgün Sim Süldür and the rest of the people with their firms who activated and supported my work : Nurettin Sarı - OFSET Yapımevi and Ora Renk Ayrımcılık, Selim Can - INFORMATION LTD, Canan Erözen, Önder Durmaz, İlker Soytürk A?AÇKAKAN and Muzaffer Karademir. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Fotografik duyarkat: Film ve teknolojik evrimi | |
dc.title.alternative | Photographic emultion: Film and technical evolution | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fotoğraf Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Emulsions | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.subject.ytm | Photography techniques | |
dc.subject.ytm | Technological developments | |
dc.identifier.yokid | 71823 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 71823 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |