Bir resim oluşum sürecinin araştırılması (Estetiğin bir olanağı olarak, doğanın matematiği (ya da) matematiğin doğası)
dc.contributor.advisor | İskender, Ali Kemal | |
dc.contributor.author | Dervent, Utku | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:41:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:41:13Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218277 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bir anlatım, bir anlatıcıyı, bir anlatıyı ve bir anlayanı varsayar. Burada `soran` olarak ele alınan anlatıdır. Bir plastik yapıtla sanatçının neyi anlattığına karar vermek için sanatçının kendisi bile yetke değildir. Sanatçının asıl amacı bir şey anlatmak değil, bir ürün yaratmaktır. Aksi olsaydı o, bunu birkaç sözle kolayca söyleyebilirdi. Yine de yapıtta bir niyetliliğin olduğu kabul edilmelidir. Ancak burada açık bir niyetten söz edilmemektedir. Burada niyetin anlaşılması, izleyenin yorumudur. Bu yüzden plastik yapıt okunacak bir metin değildir. Ortada adlandırılması, yorumlanması mümkün olan bir yapıt vardır demek daha doğru olur. Sanatçının niyetinin kökeni arayıştır. Arayış bir çaba, bir `deney`dir. Ancak bu deney, sınamak ve kanıtlamak üzere kimi varsayım ve savlara sahip değildir. Ve `deney`den elde edilen ve edilecek olan sonuçları `yasa` kılmayı amaç edinmemektedir. Amaç bir `yere varmak değil, `yol`da olmaktır. | |
dc.description.abstract | SUMMARY A narrative needs a narrator, a narration and a person it is narrated to. What is important here is the narration. In a plastic work of art, even the artist himself is not the authority to decide on what the artist has been narrating. The artists original intention is not to narrate something but to create something. If the opposite was the case, it would have been easier to tell with a few words. Yet it should be accepted that there is an intention in a work of art. But what is mentioned here is not a plain intention. It is the viewer's comment which is the comprehension of the intention. That is why a plastic work of art is not a text to be read. It is better to say that there is a work of art which is possimle to comment on and which can be comprehended. The basis of the artists intention is to search. Searching is an effort and an experiment. On the other hand this experiment does not hove any hypothesis and thesis on examining or proving. And its intention is not to issue laws from the results obtained from the experiment. The intention is not to reach a 'place' but to be on the way to a `place`. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Bir resim oluşum sürecinin araştırılması (Estetiğin bir olanağı olarak, doğanın matematiği (ya da) matematiğin doğası) | |
dc.title.alternative | The Research of a painting's formation process | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Aesthetics | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.identifier.yokid | 71825 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 71825 | |
dc.description.pages | 38 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |