Yirminci yüzyılda dünyada ve Türkiye`de notalama biçimleri
dc.contributor.advisor | Usmanbaş, İlhan | |
dc.contributor.author | Dinçer, Aylin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:41:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:41:11Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218272 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu tezde, müziğin yazısı olan notalama biçimlerinin Î.Ö.200 yıllarından İ950'ye kadar olan gelişimine tarihsel açıdan bir hatırlatma biçiminde yaklaşılacaktır. 1950 sonrası ise ayrıntılarıyla incelenecektir. Birinci bölümde, eski Yunan alfabesi harfleri ve sırasıyla Daseian yazısı, Ekfonetik yazı, Neuma yazısı, Ölçüsel yazı, Tablatur yazısı ve günümüz geleneksel yazım anlatılıp 1950 sonrası yeni notalama biçimlerine geçilecektir. İkinci bölümde 1950'lerden sonra ortaya çıkan yeni notalama biçimleri, özellikleri ve örnekleri verilecek. Saptanıp saklanmasında farklı biçimler uygulanan çağdaş müziğin, bu ayrı notalama biçimlerini kullanmanın ne derece gerekli olduğu, geleneksel notalama biçimiyle yazımının mümkün olup olmayacağı gibi sorulara cevap aranacak ve sonuca ulaşılmaya çalışılacaktır. Bütün bu araştırma ve incelemelerin sonunda şu ortaya çıkar: Günümüz çağdaş notalama biçimleri sayısız çeşitlilikte olmasına rağmen, bunlar birbirinden bağımsız ve kopuk değillerdir. Belli bir sınıflandırma içinde çeşitlilik gösterip, zaman içinde ortak bir yazım diline ulaşılmaya başlanmıştır. Ama geleneksel yazıdaki gibi her müzik için geçerli bir yazıma ulaşılması biraz daha zaman alacaktır. IV | |
dc.description.abstract | SUMMARY In this thesis work I have tried to approach the improvement of forms of musical notes from B.C 200 to 1950, from historical view point. The case after 1950 is going to be observed in details. In the first section, the letters of ancient Greek alphabet, Daseian writing, Ekfonetik writing, Neuma writing, Measured writing, Tablature writing and today's Traditional writing are going to be explained respectively and then new forms of note writing after 1950 will be mentioned. In the second section, new forms of note writing seen after 1950 and their spesifications will be mentioned and some examples of them will be given as well. The answers to the questions like is it possible to write the contemporary music, which people apply variable forms to determire and keep with traditional note writing forms will be observed and a solution will be tried to be found. As a result of researches and observations we can say that, today's note writing forms are not independent from each other, although they very. They showed variability in a specific clarification at first, then a common writing form was found in time. Howewer it is going to take sometime to find a velid writing system for each individual music as in traditional writing. V | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Yirminci yüzyılda dünyada ve Türkiye`de notalama biçimleri | |
dc.title.alternative | Notation forms the world and in Turkey in the 20 th century | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Note | |
dc.subject.ytm | 20. century | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.identifier.yokid | 72094 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 72094 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |