Show simple item record

dc.contributor.advisorİskender, Ali Kemal
dc.contributor.authorErdinç, Haldun
dc.date.accessioned2020-12-10T07:41:08Z
dc.date.available2020-12-10T07:41:08Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218266
dc.description.abstractÖZET Figüratif resimde tektonik - atektonik kavranılan, Heinnch Wölfflin tarafından 16.vel7.yüzyılın klasik ve barok dönemlerinin karşılaştırmak için kullandığı iki kavramdır. Wölfflin, Barok'un kesin bir şekilde klasik dönemden ayrılmasını bu iki kavram, yani kapalı form - açık form sayesinde açıklıyor. Bu araştırmada Wölfflin' in tezinden hareket ederek, geç gotikten 20.yüzyılın figüratif resimlerine kadar, form açısından birbirleriyle olan, benzerliklerini veya zıtlıklarını inceledik. Burada karşıtlıkları oluşturan formların belli koşularda yani tarihsel ulusal, konu ve motif açısından devinimleri ve yine bazı özel koşularda yer değiştirerek birbirlerine dönüşen özelliklerini görsel olan veya görünür olup tanınabilen ilişkilerini anlamaya çalıştık. 20.yüzyıl başından itibaren, figürde olan gelişmeleri belli başlı karakteristik özellikler gösteren resimlerle açıklamaya çalıştık.Buradan çıkan sonuçlar 20. Yüzyıl figür resminin, sanatçının bireyselliğinden ötürü ve herhangi bir akımın içinde olmasına rağmen, form bağlamında, geçmişe ve geleneğe göndermelerde bulunabileceğini gördük. Primitiflerden günümüze kadar geçen sürede tektonik ve atektonik üslubun izlediği yöntemleri örneklemeye çalıştık. «i
dc.description.abstractSUMMARY The concepts ` techtonic -atechtonic` are two terms used in figurative painting by H. Wolfflin to compare the classical and Baroque periods of the 16.th and 17 th centuries Wolfflin Explains the sharp distination of Baroque from the classical period in terms of open- closep forms, in this study based on Wolffin's thesis, the similarities and contrasts of late gothic to 20th century figurative paintings have been researched. We have tried to understand the forms which shape the contrastunder and certain circumstances such historical, national,subject and element transform into eachother and the movements in visual and visually recognisable relations. We have tried to exemplity the developments in figurative painting starting from the beginning of the 20 th century by some pictures which have peculiar characteristics. The results derived from it show that in spite of belonging to a certain current or class, the 20 th century figurative painters can refer back and forth in terms of form. We have tried to exemplity the methods used by techtonic- atechtonic style from the primitive to the present time IIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.title20. yy. figüratif resminde açık form (atektonik) yaklaşımlar
dc.title.alternativeThe Open form (atechtonic) approaches of figurative painting in the 20. th. century
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmOpen form
dc.subject.ytmForm
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmFigurative picture
dc.subject.ytm20. century
dc.identifier.yokid71831
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid71831
dc.description.pages18
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess