Show simple item record

dc.contributor.advisorEvgin, Dilek
dc.contributor.authorKüçüküçerler, Aylin
dc.date.accessioned2020-12-10T07:40:58Z
dc.date.available2020-12-10T07:40:58Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218245
dc.description.abstractÖZET `Akademik dans eğitiminde klasik bale tekniğinin fonksiyonları arasındaki ilişkiler` başlıklı bu çalışmamda, klasik bale dansçısının profesyonel kariyerine başlayabilmesi için, klasik bale tekniğinin içeriği, fonksiyonları, amaçları ve bunların arasındaki bağlar incelenmekte ve eğitim sürecinde yıllara göre teknik ve artistik eğitimin dağılımı açıklanmaktadır. Altı bölümden oluşan bu çalışmanın ikinci bölümünde, bir klasik bale dansçısında aranan fiziki özellikler ve temel nitelikler ele alınmaktadır. Üçüncü bölümde, akademik bale eğitiminin dayandığı temel ilkeler ele alınmaktadır. Dördüncü bölümde, akademik klasik bale eğitimi devrelere ayrılarak yıllara göre, teknik ve artistik dağılımı incelenmektedir. Beşinci bölümde, bu çalışmamda örnek alınan müfredat programının yıllara göre dağılımı sunulmaktadır. Tezimin son bölümünü ise genel bulgular oluşturmaktadır.
dc.description.abstractIll SUMMARY In this study which is titled `The relations between the functions of the classical ballet technique in the academical dance education` the contents, the functions and the goals of the classical ballet and the connection between these have been researched, and the technical and the artistic training for a classical ballet to start her (his) professional career is explained according to the years of the period of education. In the second part of my thesis, which includes six parts, the physical qualities and the main skills which are demanded from a classical ballet dancer have been researched. In the third part, we consider the basic principles of the academical ballet dance education. In the fourth part, academical ballet dance education is divided in parts and the technical and the artistic skills are investigated according to the years. The example programme of the academical classical ballet of this study is presented in the fifth part. The general result forms the last part of my thesis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBale ve Danstr_TR
dc.subjectBallet and Danceen_US
dc.titleAkademik dans eğitiminde klasik bale tekniğinin fonksiyonları arasındaki ilişkiler
dc.title.alternativeThe Relations between the functions of the classical ballet technique in the academic dance education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBallet
dc.subject.ytmDance
dc.subject.ytmClassical ballet
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid71820
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid71820
dc.description.pages60
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess