dc.contributor.advisor | Yürür, Ahmet | |
dc.contributor.author | Gürer, Yeşim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:40:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:40:40Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218210 | |
dc.description.abstract | XIV Özet 12 ve 13. yy'larda günümüzde Orta ve Güney Fransa olarak adlandırdığımız Occitania, tez konum olan `trobaf sanatının ustaları troubadour lana, yani şair-müzisyenlerin vatanıydı. Kendi dillerinde oluşturdukları çok zengin bir yazılı edebiyat, kültür ve müziğe sahip olan troubadour lar, 12. ve 13. yy'larda, kilise müziğinin tek alternatifi olmuş ve dindışı müziğin oluşumunda büyük öneme sahip olmuştur. Tüm çalışma boyunca gerçekleştirmek istediğim amaç ve izlediğim yöntem, her troubadour sanatım belli bir tarihsel, kuramsal ve sosyolojik yaklaşım içerisinde incelemekti. Yapmış olduğum bu çalışmada, troubadour larm en etkin oldukları 12. ve 13. yy'lann karışık ve çalkantılı sosyo-politik ortamını, Occitania' da yaygın olan ve manikeizmin bir kolu olan katharcı inanç bağlantısında inceledim. Buna bağlı olarak feodal toplumdaki değişimler, giderek farkhlaşan ahlaki değerler ve genellikle saray çevresinde gelişen ve `aşk` temasım işleyen trobar sanatının ahlaki yam, katharcı inanışla karşılaştırmalı olarak örneklerle işlenmiştir. Haçlı Seferleri, gelişmekte olan ticaret, İspanya'nın müslümanlar tarafından fethedilmesi nedeniyle çeşitli yabancı etkilerin bir arada bulunduğu troubadour sanatının kökenleri üzerine varsayımlar ve troubadouflsrm öncülleri hakkında bilgi verilmiştir. Troubadour sanatında en az müzik kadar önemli olan şiirlerde kullanılan son derece kıvrak ve kendine has dil ve yeni nazım yöntemleri Ortaçağ yazırmndaki estetik kavramlar doğrultusunda incelenmiştir. Troubadour ezgileri, günümüzde geçerli olan iki görüş doğrultusunda konulan ve formlarına göre örneklerle analiz edilmiş, bu ezgilerin yer aldığı 4 el yazmasının içeriğine geniş yer verilerek, el yazmacılarının bu ezgiler üzerinde oynadıkları aktif rol tartışılmıştır. Troubadour sanatındaXV yer alan dış etkilerin en fazla hissedildiği çalgılar kullanım alanları ve teknik özellikleri açısından ele alınmış, son olarak biyografik temel bilgiler olan vida ve razo lara dayanarak, 12. ve 13. yy 'da etkinlik gösteren troubadour ların kısa hayat hikayeleri, gerçeklikleri tartışılarak, bu çalışmada yer almıştır. | |
dc.description.abstract | XVI Summary 12th and 13th century Occitania, present-day central and southern France, was the country of the masters of the art de trobar, poet- musicians, namely troubadours. Troubadours were the only alternative to the church music with their rich vernacular literature, culture and music and they had big importance in the development of secular music.I have striven to place art de trobar in a specific historical, theoretical and sociological context throughout my thesis. In my thesis, I analyzed the 12th and 13th century unrestml socio political atmosphere in connection with Catharism which is a branch of Manicheism and which was very popular in Occitania. Transformation of the feudal society and the mentality, rearrangement of ethical values and the moral approach of the art of troubadours about `love` as their main theme, is being analysed with examples in comparison with the Catharism. Information about the origins of the art of troubadour including many foreign influences because of the Crusades, trade relations, the conquest of Spain by the muslims and the forerunner of the troubadours is being questioned. The peculiar language of the poems and the new methods of poetry and prose is being viewed in connection with the aesthetic concepts of the Middle Ages. The melodies of the troubadour songs are being analysed according to two current approach, that is, according to their subjects and forms. 4 manuscripts containing the melodies of the songs are being examined and the active role of the scripts on the melodies is being discussed. The instruments in the art of troubadours, where the foreign influences are being viewed most, are being considered according to their use and technical properties. Finally, the short stories of the life of active troubadours in the 12th and 13th century are beingXV11 studied in connection to the biographic datum, that is vidas and razos, questioning their authenticity. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | 12. yüzyılda inanç ve kültür bağlamında din dışı müzik (enstrümanlar, türler, formlar ve başka sanat dalları ile ilişkileri) | |
dc.title.alternative | 12 th century secular music in connection with the belief and culture of the period (instruments, types, forms and its relations with other braches of art) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Secular music | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Traubadour art | |
dc.subject.ytm | Trobar art | |
dc.identifier.yokid | 87762 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 87762 | |
dc.description.pages | 295 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |