Domenico Scarlatti`nin klavyeye yaptığı etkiler ve getirdiği yenilikler
dc.contributor.advisor | Tarcan, Hülya | |
dc.contributor.author | Karaömeroğullari, Funda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:40:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:40:31Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218192 | |
dc.description.abstract | Domenico Scarlatti ( 1685 - 1757 ) klavsen ustası ve ünlü bir besteci olan Alessandro Scarlatti' nin oğludur. Küçük yaştan profesyonel yaşama başlamıştır. Daha sonra devrinin önemli müzik merkezlerinde ( İtalya, İspanya) besteci ve hoca olarak varlık göstermiştir. Barok çağın en önemli çembalo bestecisi denilebilir ; çünkü klavye üzerinde yaptığı yenilikler teknik ve armonik olarak onu modern piyanonun `atası` konumuna getirmiştir. Kromatik veya anarmonik modülasyonlar, çift ses teknikleri, triller, legato veya non legato, gam arpejler, virtüozite figürleri Scarlatti' yi modern piyanonun büyük bestecilerine ( Chopin, Liszt gibi ) örnek yapmıştır. Armonik, teknik ve form yapılanmaları dolayısıyla sonatları, müzik tarihinde çok değerli bir konuma sahiptirler. | |
dc.description.abstract | Domenico Scarlatti etait le tils <f Alessandro Scarlatti, un compositeur et claveciniste celebre. II a commence sa carriere tres jeune. Apres, il travaillait dans les plus importants centres de musique de son epoque ( Italie, Espagne ). On peut le nommer le plus important compositeur de la musique de clavecin, parce que toutes les nouveautes qu' il a reaiisees sur le clavier, harmoniques oü techniques, 1' ont rehausse au titre du pere du piano. Les modulations chromatiques ou enharmoniques dans l' harmonic les doubles - notes, les trilles, les gammes et les arpeges, legato ou non legato, les figures de virtuosites ont fait de lui le precurseur des grands maîtres du piano moderne ( comme Chopin et Liszt ). Grace â la qualite de leur forme et de leur structure harmonique et techmque ses sonates possedent une place exceptionelle dans I' histoire de la musique. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Domenico Scarlatti`nin klavyeye yaptığı etkiler ve getirdiği yenilikler | |
dc.title.alternative | Domenico Scarlatti`s influences and innovations on the keyboard | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Scarlatti, Giuseppe Domenico | |
dc.identifier.yokid | 102338 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 99846 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Piyano Sanat Dalı |