Yüksek devre sınıflarda büyük adagio formu
dc.contributor.advisor | Aksan, Şebnem | |
dc.contributor.author | Küçüküçerler (Kabalak), Ayşin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:40:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:40:26Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218181 | |
dc.description.abstract | Ill ÖZET `Yüksek Devre Sınıflarda Büyük Adagio Formu` başlıklı bu çalışmamda, klasik bale eğitim programının en önemli bölümlerinden birini oluşturan ve akademik dansa en yakın basamağı teşkil eden Büyük Adagio formu incelenmektedir. Yedi bölümden oluşan tezimin ikinci bölümünde, Adagio çalışmasında kullanılan hareketler gruplara ayrılıp incelendikten sonra bunların birbirleriyle bağlantıları, amaçları ve öğrenciye kazandırdıkları ortaya konmaya çalışılmaktadır. Üçüncü bölümde, farklı hareketleri birbirine bağlayan bağlayıcı hareketler ele alınmaktadır. Büyük Adagio çalışmasında kullanılan farklı tempolar ve içeriğindeki dinamizmin incelendiği dördüncü bölümün ardından beşinci bölümde, kompozisyon oluşturmada göz önünde bulundurulması gereken kurallar ele alınmaktadır. Altıncı bölümde, yüksek devre sınıflarda Büyük Adagio formunda müzikalite ve koordinasyonun geliştirilmesi konuları incelenmektedir. Tezimin son bölümünü genel bulgular oluşturmaktadır. ANAHTAR KELİMELER: Adagio, Dinamizm, Kompozisyon, Koordinasyon, Müzikalite. | |
dc.description.abstract | IV SUMMARY In this study entitled 'The Grand Adagio Form in Advanced Classes' on of the most important sections of the classical ballet training programme as well as the closest step to the classical ballet repertoire, is examined. Of the seven subheadings of this thesis, the second part addresses the group of movement in Adagio; analising their connection, their goals and the potential gains of the student. The third part examins how the groups of Adagio movement connects and links to one another. After the fourth past, in which the different rhythms and dynamics used in Grand Adagio are examined, the fifth part investigates the rules that should be considered when making compositions. The sixth part examins how to improve coordination and the musiquality in Grand Adagio in advanced classes. The general result forms the last part of my thesis. KEYWORDS : Adagio, Composition, Coordination, Dynamism, Musiquality. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Yüksek devre sınıflarda büyük adagio formu | |
dc.title.alternative | The Grand adagio form in advanced classes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Adagio | |
dc.subject.ytm | Ballet | |
dc.identifier.yokid | 102352 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 99853 | |
dc.description.pages | 43 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |