Show simple item record

dc.contributor.advisorErzin, Reşit
dc.contributor.authorTokay, Dilbağ
dc.date.accessioned2020-12-10T07:40:22Z
dc.date.available2020-12-10T07:40:22Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218174
dc.description.abstractÖZET Bu tezin amacı, viyolonsel eğitimine 7-11 yaş arasında başlayan çocuklarda dikkat edilmesi gereken hususları çocuğun fiziksel gelişimini göz önünde bulundurarak irdelemektir, ilk önce, çocukların büyümesi boy, tartı ve kemikleşme yönünden incelenecek, daha sonra da cenin dönemden olgunluğa kadar olan vücut oranları ele alınacaktır. Bu fiziksel özellikler çerçevesinde, viyolonsele yeni başlayacak bir öğrencide dikkat edilmesi gereken unsurlar anlatılacaktır. Bunların arasında, çocuk için doğru ölçülerde olan viyolonsel seçimi, oturuş ve viyolonseli tutuş şekli, sol ve sağ ellerin önce ayrı ayrı sonra birlikte kullanılması gibi konular yer alacak, ayrıca, çocuğun müziğe ve viyolonsele karşı olan ilgisini sevgiye dönüştürmenin öneminden de bahsedilecektir. ANAHTAR KELİMELER: Yaş, Fiziksel Gelişme, Doğru Ölçüler, Oturuş, Sevgi t£, YÛKSEKÖĞRSTtM KUMLU
dc.description.abstractIV SUMMARY The aim of this thesis is to study the important aspects in the education of a beginner cello player between the ages of 7 to 1 1, taking into consideration the physical development of the child. At first, the growth in terms of height, weight and formation of bones along with the variation in ratio of limbs to body will be analyzed. The factors that will be considered in the education of a beginner cello player will be formulated within the framework of the physical aspects. Among these the choice of a cello with appropriate dimensions, teaching of correct sitting and playing positions along with the use of right and left hands separately at first then simultaneously will be discussed. Finally, the importance of transforming the interest of the student into love for music and playing will be underlined. KEY WORDS: Age, Physical Development, Appropriate Dimensions, Sitting Position, Loveen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.title7-11 yaş grubundaki çocukların viyolensel eğitiminde öncelikli hususlar
dc.title.alternativeChildren in age group 7-11 priorities in the basic pricipals of cello training
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmCello
dc.identifier.yokid102367
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid99861
dc.description.pages26
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess