7-11 yaş grubundaki çocukların viyolensel eğitiminde öncelikli hususlar
dc.contributor.advisor | Erzin, Reşit | |
dc.contributor.author | Tokay, Dilbağ | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:40:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:40:22Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218174 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu tezin amacı, viyolonsel eğitimine 7-11 yaş arasında başlayan çocuklarda dikkat edilmesi gereken hususları çocuğun fiziksel gelişimini göz önünde bulundurarak irdelemektir, ilk önce, çocukların büyümesi boy, tartı ve kemikleşme yönünden incelenecek, daha sonra da cenin dönemden olgunluğa kadar olan vücut oranları ele alınacaktır. Bu fiziksel özellikler çerçevesinde, viyolonsele yeni başlayacak bir öğrencide dikkat edilmesi gereken unsurlar anlatılacaktır. Bunların arasında, çocuk için doğru ölçülerde olan viyolonsel seçimi, oturuş ve viyolonseli tutuş şekli, sol ve sağ ellerin önce ayrı ayrı sonra birlikte kullanılması gibi konular yer alacak, ayrıca, çocuğun müziğe ve viyolonsele karşı olan ilgisini sevgiye dönüştürmenin öneminden de bahsedilecektir. ANAHTAR KELİMELER: Yaş, Fiziksel Gelişme, Doğru Ölçüler, Oturuş, Sevgi t£, YÛKSEKÖĞRSTtM KUMLU | |
dc.description.abstract | IV SUMMARY The aim of this thesis is to study the important aspects in the education of a beginner cello player between the ages of 7 to 1 1, taking into consideration the physical development of the child. At first, the growth in terms of height, weight and formation of bones along with the variation in ratio of limbs to body will be analyzed. The factors that will be considered in the education of a beginner cello player will be formulated within the framework of the physical aspects. Among these the choice of a cello with appropriate dimensions, teaching of correct sitting and playing positions along with the use of right and left hands separately at first then simultaneously will be discussed. Finally, the importance of transforming the interest of the student into love for music and playing will be underlined. KEY WORDS: Age, Physical Development, Appropriate Dimensions, Sitting Position, Love | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | 7-11 yaş grubundaki çocukların viyolensel eğitiminde öncelikli hususlar | |
dc.title.alternative | Children in age group 7-11 priorities in the basic pricipals of cello training | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Cello | |
dc.identifier.yokid | 102367 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 99861 | |
dc.description.pages | 26 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |