Show simple item record

dc.contributor.advisorUğurlu, Aydın
dc.contributor.authorKazar, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-10T07:40:13Z
dc.date.available2020-12-10T07:40:13Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218157
dc.description.abstractKeçe ve Keçecilik konar göçer toplulukların, dolayısıyla Türklerin en eski el sanatlarından birisi olmuş ve Türklerin elinde daha da geliştirilerek günümüze kadar getirilebilmiş, bugün ise yok olmak üzere olan Ata sanatlarımızdandır. Yerleşik hayat düzeninde keçeciler, bir araya toplanmış ve birlikte çalışarak, bulundukları han, hamam, cadde ve sokaklar keçeci esnafi adlan ile anılmıştır. Keçecilik Selçuklu Türkleri vasıtasıyla, Orta Asya'dan Anadolu'ya gelmiş, merkezi Konya olmuş ve burada ün kazanmıştır. Nitekim; Konya' daki Selçuklu devri hamamlarında, keçelik ad verilen keçelerin pişirildiği özel bir bölüm görüldüğü gibi, keçeciler çarşısı da vardır1. Keçecilik Konya'ya mahsus bir el sanatı olarak tanınmış, Keçe' den yapılan Sikke ve baza giyim eşyalarının Mevlevi'ler tarafindan kullanılmasıyla da Konya ile birlikte anılır olmuştur2. Bugün Konya'da geleneksel Keçe üretimi, sadece 3 Atölye ve 4 usta ve 3 kalfa tarafindan yürütülmektedir3. Bu meslekte kazancın iyi olmaması, çalışma şartlarının güç olması ve geçmişteki keçe kullanım alanlarının ve ihtiyaçların bugünkü sanayi ve teknoloji ürünleri ile karşılanması, devletin bu sanata yeterli ve gerekli önemi vermemesi gibi sebeplerden dolayı Keçecilik yok olmak üzeredir. Keçeciliğin, günümüz şartlarına göre yeniden düzenlenmesi, yapılması ve kullanılacak alanların kültürel ve sanatsal özelliklerini koruyarak yeniden belirlenmesi ve yaşatılması, bu konu ile ilgilenen herkesin görev ve bilinci dahilinde olmalıdır.
dc.description.abstractMaking felt and felt covering has been one of the most ancient handicraft of the Kamer and Yoruk societies and thus of Turks. It has been developed even more in the hands of Turkish people and has been able to survive until date. However, it is now among our ancestral arts that is almost about to extinguish. The persons dealing with the making or covering of felt have gathered and worked together. The buildings, centers, streets and neighborhoods that they work in have been named as the tradesmen of felt and relevant names. The Seljuk Turks have brought the art of felt from Central Asia to Anatolia. Konya has become the center of this art and has become famous with the making and covering of felt. Thus, a special place is observed in the Seljuk Turkish baths in Konya named `kecelik` where the felts are cooked and there is also a bazaar for these artists. The art of making and covering art has been known as a handicraft of Konya and clothing and sikkes made of felt have become known with Konya since they have been used by the Mevlevis. Today, the traditional felt production continues in Konya today with only 3 ateliers, 4 masters and 3 qualified workmen. The art of felt is about to extinguish due to the facts that the income of this profession is not well, the areas where felt had been needed in the past have been replaced with the industrial and technological products, and that the state has not given the necessary and sufficient importance to this art. It should be everyone's duty and responsibility to be conscious about the reorganization need of this craft for the contemporary conditions, the determination of new areas where this art can be implemented by preserving its cultural and artistic values.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEl Sanatlarıtr_TR
dc.subjectCraftsen_US
dc.titleGünümüz Konya yöresi (merkez) geleneksel keçe yapımı
dc.title.alternativeTodays Konya area (center) traditional felt making
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmKonya
dc.subject.ytmFelts
dc.identifier.yokid104190
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid101818
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess