Show simple item record

dc.contributor.advisorAta, Mustafa
dc.contributor.authorAytekin, Can
dc.date.accessioned2020-12-10T07:40:10Z
dc.date.available2020-12-10T07:40:10Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218151
dc.description.abstractÖZET Modernizmin kriziyle belleğin önemi tekrar gündeme gelmiştir. Mitlerin ve 'Simge Ambarı' olan toplulukların zamanla kaybolabileceği fikri tamamen geçersizdir. Belleğin aslına kişisel bir sahadan ziyade toplumsal yapının biçimlendirdiği ve kendisini bu şekilde tarif edebildiği bir alan olarak görmek günümüzde daha çok benimsenen bir tutumdur. Hatta M. Halbswachs toplumsal bellekten ayrı bir bireysel anı düşüncesinin anlamsız bir soyutlama olduğunu bile söyler. İnsanlar herşeyi sahip oldukları 'dil' aracılığıyla kavrayabilir, anlamlandırabilirler. Mitler zamanla dile geçmişlerdir, dil de belleğe dayanır. Mit'le ve Simge'yle birey toplumsal olana katılır, bireysel olanla toplumsal olan kaynaşır. Doğu geleneğinde Aslan tarihinin en başından bugüne farklı ikonografilerle de olsa hep karşımıza çıkar. Batı Sanat Tarihi'nde ise melek simgesi çok önemlidir.
dc.description.abstractVI SUMMARY The importance of memory' had become an issue with the Modernism Crisis. It is definitely an invalid idea that myths and societies, which can be named 'Symbols abundancy', disappear as the time passes. Nowadays, 'the memory' is perceived with the attitude of a self-explanatory and a society-formed area rather than an individualist approach. Moreover, M.Halbswachs clearly explains that an individual remembrance thought, being separate from society's memory, is a meaningless abstraction. Human being can seize and give a meaning to everything through the intervention of 'the language'. Myths have taken part with 'the language' in the course of time and 'the language' is based on 'the memory'. An individual enters into social system with myths and symbols; at the end, individualism combines with social system. The Leo, in different form of iconographs, exist in the East Tradition from the beginning of the Leo History. The Angel symbol is crucial in the history of West Art.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleDoğu geleneğinde aslan ve batı geleneğinde meslek simgesinin sanat tarihindeki değişen ikonografisine bir bakış
dc.title.alternativeThe ikonographic look of the leo in the east art tradition and angel in the west art tradition
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.subject.ytmLion
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmIconograpy
dc.subject.ytmAngel
dc.subject.ytmPainting art
dc.identifier.yokid104156
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid101800
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess