Rus ekolünde postromantizm ve piyano
dc.contributor.advisor | Tarcan, Hülya | |
dc.contributor.author | Gökşen, Z. Gülden | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:40:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:40:09Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218149 | |
dc.description.abstract | ÖZET Avrupa'da Fransız ihtilali ile ortaya çıkan romantizm Schumann, Chopin ve Liszt ile altın çağım yaşamıştır. Bu üç büyük besteci gerek piyanonun teknik imkanlarım, gerekse timsal gücünü sonuna kadar kullanmışlardır. Ayrıca bestecilik alanındaki arayışlarıyla ve armoni ve form anlayışına getirdikleri yenilikleriyle hem çağı en üst seviyeye ulaştırmışlar, hem de kendilerinden sonra gelecek olan bestecilere büyük kapılar açmışlardır. Bu anlayış doğrultusunda Rusya'da romantizmin Pyotr İlyiç Tschaikowsky ile adım duyurduğu gözlemlenir. Tschaikowsky'den sonra, Rusya'yı postromantizm döneminde doruğa ulaştıran besteciler Sergei Rachmaninov ve Alexander Skriabin'dir. Bu çalışmada amaç Rachmaninov ve Skriabin'in hangi etkileşimlerle postromantizme ulaştıklarım ve yarattıklarının Rusya'yı postromantizm döneminde ne şekilde doruğa çıkarttığım göstermektir. Bu nedenden dolayı çalışma Fransız mtilalmin sonucu olarak Avrupa'da ortaya çıkan romantizm akımının bestecilerini tanıtarak ve eser yapılarım inceleyerek başlatılmış ve bu incelemeler sonucu Rachmaninov ve Skriabin müağinin oluşumları açıklanmıştır. Anahtar kelimeler: Romantizm, postromantizm, piyano, teknik, tını, armoni, yenilik, arayış | |
dc.description.abstract | VI EXTRACT Romanticism, originated in Europe after the French Revolution, had lived its golden era with Schumann, Chopin and Liszt. These three great composers had achieved both the technical possibility of piano and the power of its voice to the edge of the limits. They had brought up their period to the top and had opened the doors to their followers by generating new harmony and form concepts in the composition field. In this manner, Pyotr Ilyic Tschaikowsky is the composer of the romanticism in Russia. After Tschaikowsky, the history-making composers Sergei Rachmaninov and Alexander Scriabin had brought up Russia to the top during the postromanticism period. The aim of this resource is to explain the interactions of Rachmaninov and Scriabin to reach the postromanticism era and their creations that had carried away Russia Thus, this resource begins with the European romantic composers and their creations, then continued with Rachmaninov' s and Scriabin' s music. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Rus ekolünde postromantizm ve piyano | |
dc.title.alternative | Postromanticism and piano in the Russias ecol | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Russia | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Romanticism | |
dc.subject.ytm | Postromanticism | |
dc.identifier.yokid | 103107 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 101801 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |