dc.contributor.advisor | Ata, Mustafa | |
dc.contributor.author | Uğur, Akin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:40:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:40:00Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218129 | |
dc.description.abstract | ÖZET Soyut resim, adından da anlaşılacağı gibi, soyutlama işlemini içeren resim...., belli bir nesnenin bilinçli olarak biçim ve dokusunun ilk haliyle ilgisi kalmayıncaya kadar değiştirilmesi eylemi. 8u anlamda soyutlamanın başlangıcı olarak 1910 1ar gösterilse de, soyutlama olayı insanlık tarihi kadar gerilere gitmektedir.. Picasso' nun da dediği gibi ` Soyut sanat diye bir şey yok Daima bir yerlerden başlamak zorundasınız. ` Picaso burada bilinenin aksine soyut sanatı reddetmiyor, sadece soyut sanatın köklerini sanılandan eski olduğunu vurgulamak istiyor. Onun için resimde bilinçli soyutlamanın başlangıcı olarak Malaviç, Mondrian, Kandinsky veya Delaunay' m çalışmalarını gösterebiliriz. Eskiden Hristiyanhk' ta kahramanların ( Aziz, Meryem, İsa ) acı çekişlerini ifade etmek için kullandıkları imgeler, L Dünya Savaşı sonrasındaki soyut estetiği benimseyen sanatçılar tarafından tersine çevrildi Azizlerin acı çekişleri onların ulaştıkları zaferin simgesiyken Burri' nin, Giacometti' nin, Mathie vb. sanatçıların resimlerinde din dışı, şan ve şerefle ilgisi olmayan şehitlik temasının, farklı bir gelenekle birleşen halk tabakasının, çektiği acıların simgesi oldu. Soyut resimde imge öğesi öğlesine güçlendi ki, yaşadığımız dünyanın bütün vahşi görüntüsünü, etkileyici bir dil ile verebilirken, estetik özellikleri ile de izleyiciyi tam anlamıyla kendine çekebiliyordu. Burri' nin resimlerindeki zulüm ve terörü simgeleyen, kalın boya tabakası, güçlü bir imge oluştururken, estetik olarakta son derece zarif bir görüntü verebilmektedir. Aynı güçlü ifadeyi, farklı öğelerle elde etmeye çalışan Goya' nin resimlerinde bu estetik ve zerafeti göremiyoruz. Soyut resim, getirdiği yeni estetik anlayışla imgenin resimdeki yerini değiştirmekle kalmadı dokunun kullanımını da şekil ve görüntü olarak değiştirdi. Empresyonistlere gelinceye kadar resimde kullanılan doku ile hacim, derinlik ve ışık elde edilirken, empresyonistlerle beraber amaç bu olmasa da resme pcturel, görsel doku girmiş oldu.Resim yüzeyindeki bu farklılaşma soyut sanatla daha bir anlam kazanmış estetik bir tat olmanın ötesine geçerek yarattığı etkilerle tek başına resim olmayı başarmıştır. II | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Abstrcat drawing, as understood from name, including the abstraction process, the conciously changing activity of shape and tissue as being no relationship with its first case. In this view, despite 1910s showed as the beginning of abstraction, the history of it goes back as the human history. As Picasso says `There is no abstraction art. You have to start from somewhere.` Picasso does not refuse abstract art as it is been thought generally, only want to insist that the roots of abstract art older than known. That is why, Malavic, Mondrian, Kandinsky and Delaunay can be showed as the beginning of concious abstraction. The images used to express the pains of heroes (Saint, The Virgin Mary, Jesus) are turned inside out by the artists adopting abstract art during the 1. World War. While the pains of Saints are the symbols of the victories they reached, it became the symbol of the martry representaion, which is not related with religion, fame and honor, and the symbol of the pains of the populations in Buuri's, Giacometu's and Mamie's drawings. The images in abstract drawings became such powerful that all the wildness of our wold will be shown as it attracts the onlookers with its aesthetics properties. The thick paint layer showing the cruelty and terror forms a powerful image as elegant the picture it is aesthetically. The same aesthetic and elegancy can not be seen in Goya's pictures while he tried to get the powerful image differently. Abstract picture not only change the the place of images with its new aesthetical understanding but also change the usage of tissue in manner and vision. Till impressionists, the tissue and volume used in the picture were get depth and light, wth them, despite it is not the aimi the visual tissue entered the picture. The change in the picture surface gains much more meaning with abstract art and pass through a aesthetic pleasure and succeed in being a picture itself. Ill | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Soyut resim sanatında imge ve dokunun kullanılması | |
dc.title.alternative | Cleeing image and tissue in the abstrat drawing art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Tissues | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Abstract painting | |
dc.subject.ytm | Colors | |
dc.identifier.yokid | 103733 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 101627 | |
dc.description.pages | 63 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |