Donizetti-Rossini-Bellini: Bel canto
dc.contributor.advisor | Gürel, Güzin | |
dc.contributor.author | Soner, M. Hande | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:39:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:39:56Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218115 | |
dc.description.abstract | Ill ÖZET Romantik döneme Bel Canto'yla damgasını vuran üç büyük İtalyan besteci Rossini, Bellini ve Donizetti, opera sanatının gelişmesine katkıda bulunmuş ve bu sanatın gelecekteki dünyasına yeni bir pencere açmıştır. Yaşadıkları hayatlar, inişli çıkışlı ruh halleri, psikolojik, ekonomik, politik durumları yarattıkları eserlere etki etmiştir. Çünkü sanatçı da bir insan ve sosyal bir varlıktır. Yarattığı eserde kendi özünü sunmaktadır. Öyleyse sanat bir özümseme,yaşanmış duygu yoğunluklarının bir sonucudur diyebiliriz. Esas olan içimizdeki sevincin, öfkenin, aşkın ve nefretin ortaya çıkışı ve bunların sanatın herhangi bir dalıyla insanlara aktanlışıdır. Opera (müzikli tiyatro) da işte bu sanat dallarından bindir. Bu araştırmada amacım bu üç bestecinin eserlerini teknik ve müzikal açıdan incelemek, elimden geldiğince sizlere sunabilmektir. Bestecilerin eserlerini yazarken nelerden ve kimlerden etkilendiklerini de araştırdım. Yaratılmış bir eseri yorumlayan sanatçıların, eser kadar, eseri yaratanı çözmeleri gerektiğini anladım. Vurgulamak istediğim bir diğer nokta ise eserler arasındaki stil farklılıkları oldu. | |
dc.description.abstract | IV SUMMARY In Romantic Period the 3 of the great Italian composers who stigmatized Bel Canto in their work of art, make a great development in opera for future. The composers lives, that they lived, their sloping downwards soul behaviors, their economic politic conditions made a great affect to their work of arts. They gave their own pure emotions, in that case, art is a assimilation, we can explain it as a result of a great sensation intensity. The foundation, is the feeling of happiness, of auger of passion and of hate that, appears in our thoughts and to transfer the audience. Opera (musical theatre) is a part of that kind of art. In that search, my aim is to examine the works of that 3 composers. In technical and musical point of view. When I was writing the works of that 3 composers, I searched of them from which people and affect they have influenced. The artists who have interpreted a creative work, have to also search the person who created the tune. The other point that I have to explain is the style difference between them. I understood the importance of this notes that I have written. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Donizetti-Rossini-Bellini: Bel canto | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Bel Canto | |
dc.subject.ytm | Bellini, Vincenzo | |
dc.subject.ytm | Donizetti, Geatano | |
dc.subject.ytm | Opera | |
dc.subject.ytm | Rossini, Gioacchino | |
dc.identifier.yokid | 103727 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 101630 | |
dc.description.pages | 56 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |