Empresyonizm ve sembolizm akımlarının iki büyük bestecisi Debussy ve Ravel`in piyano eserleri
dc.contributor.advisor | Tarcan, Hülya | |
dc.contributor.author | Kazar, Rahşan Defne | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:39:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:39:55Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218111 | |
dc.description.abstract | IV ÖZET 19. Yüzyılın ikinci yansı ve 20. yüzyılın başlarında yaşamış, Piyano Edebiyatı'nın iki büyük bestecisi, Claude-Achille Debussy ve Maurice Ravel' dir. Empresyonizm ve sembolizm akımlarından etkilenmiş bu sanatçılar, farklı anlatımlarıyla müzikte yeni bir akımın kapılarım açmışlardır. Kendilerinden önce kompozisyon ve piyano tekniğinde devrim yapmış iki büyük besteci, Chopin ve Liszt, özellikle Debussy ve Ravel' i etkilemişlerdir. Debussy' de, tek fikir etrafında dolaşan - gerçek anlamda developpement yok - kesin sonuca varmayan armonizasyon anlayışı görülür : Fonksiyonlar iptal olmuştur, ritmler esnektir ve egzotizme yöneliş dikkati çeker. Ravel, kronometrik ritm kullanımına, dokuzlu majör akorların ardarda sıralanışından doğan bir empresyonizm anlayışına sahiptir. Debussy, özellikle piyano üzerinde, tim arayışı ve pedalizasyon açılarından Faure-Chopin etkisindedir. Ravel ise, Fransız barok besteciler, Mozart, caz ve en önemlisi Liszt'ten esinlenmiştir. Liszt etkisi üstdüzey virtüozite arayışları ( Gaspard de la nuit ) ve tonal cüretlilik olarak kendini gösterir. ANAHTAR KELİMELER : Empresyonizm, sembolizm, piyano, armoni, tim, pedalizasyon | |
dc.description.abstract | SUMMARY Debussy and Ravel are two great piano composers who lived through the second half of the 19th century and the early 20th century. Impressed by the impressionism and symbolism, they paved the way for a new era in music with their distinguished renderings. Chopin and Liszt, who revolutionized the composition and piano technique before them, influenced Claude-Achille Debussy and Maurice Ravel in a special way. The music of Debussy is marked by a harmonization which moves on the orbit of a core idea - a development in a real sense is absent here - but does not arrive at a finale : Functions are negated, rhytrns are freed, and heading toward exoticism is noticeable. Ravel makes use of chronometry and impressionism in mind which stems from arrangement of the ninth major chords one after another. Debussy is under the influence of Faure-Chopin particularly in the sense of his search for the timbre on the piano and of pedallization. Ravel was inspired by the French baroque composers, Mozart, the jazz and, most importantly, Liszt. The influence of Liszt is obvious in Ravel's pursuit of supervirtuosity ( as in `Gaspard de la nuit` ) and aggressivity in tonal progression. KEY WORDS : Impressionism, symbolism, piano, harmony, timbre, pedallization. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Empresyonizm ve sembolizm akımlarının iki büyük bestecisi Debussy ve Ravel`in piyano eserleri | |
dc.title.alternative | Piano works of Ravel and Debussy two great composers of impressionist and symbolist era | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Impressionism | |
dc.subject.ytm | Piano works | |
dc.subject.ytm | Ravel, Maurice | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Symbolism | |
dc.subject.ytm | Debussy, Claude Achille | |
dc.identifier.yokid | 103040 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 101814 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |