Show simple item record

dc.contributor.advisorTarcan, Hülya
dc.contributor.authorArslan, Birce
dc.date.accessioned2020-12-10T07:39:46Z
dc.date.available2020-12-10T07:39:46Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218073
dc.description.abstractIV ÖZET Chopin-24 etüd; Liszt-Paganini etüdler, Transandant etüdler, Konser etüdleri; Schumann-Paganini etüdler, senfonik etüdler; Brahms-Paganini Varyasyonlar; Rachmaninov-Tablo etüdler tek tek ele alınıp incelenmiştir. Bu incelemeler yapılırken bestecilerin yöntemleri, teknikleri, birbirleriyle olan benzerlikleri, karşıtlıkları ve etkilenmeleri göz önünde bulundurularak örnekler seçilmiştir. Giriş bölümünde piyanonun tarih içindeki mekanik gelişimine detaylı olarak yer verilmiştir. Piyano, icadından bu yana en büyük ve köklü atılımı dört büyük romantik bestecinin (Schumann, Chopin, Liszt, Brahms) eserlerinde gerçekleştirmiş, tek başına her türlü tınıyı yakalayabilen, teknik olarak kapasitesi çok geniş, olağanüstü bir enstrüman konumuna gelmiştir. Bu bestecilerin etkisi postromantik ve sonraki dönemlerde de devam etmiştir. ANAHTAR KELİMELER: Romantizm, Piyano, Teknik, Tını, Mekanizma, Virtüozite, Stil.
dc.description.abstractV SUMMARY Chopin-24 Etudes; Liszt-Paganini etudes, Etudes d' execution transcendantes, Etudes de concert; Schumann-Paganini etudes, Etudes-Symphoniques; Brahms- Paganini variations; Rachmaninov `Etudes-Tableaux` are analysed at a one to one basis. Samples were selected according to individual performance techniques and methods of the composers in question; similarities, dissimilarities and displays among them were taken into consideration. A general view of the mechanical development of keyboard instruments, from its beginnings in 12th century to modern times is given during the introduction. Since the time of its invention the piano went through its most major and fundamental progress thanks to works of the great romantic composers (Schumann, Chopin, Liszt, Brahms) and thus, it became a most extraordinary instrument with an enormous capasity for the reproduction of various instrumental and vocal sounds. KEYWORDS: Romanticism, Piano, Technique, Tone, Mechanism, Virtuosity, Style.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleRomantik Dönemde piyano edebiyatında virtüozite arayışları ve getirilen yenilikler
dc.title.alternativeThe Research for virtuosity and new approaches in piano literature during the romantic era
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmChopin, Kate
dc.subject.ytmRomantic Period
dc.subject.ytmComposers
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmBrahms, Johannes
dc.subject.ytmRahmaninov, Sergey Vasilyeviç
dc.subject.ytmSchumann, Robert
dc.subject.ytmPiano
dc.subject.ytmRomanticism
dc.identifier.yokid123826
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid121791
dc.description.pages224
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess