Hitit heykellerindeki sembollerin yapıtlarıma yansımaları
dc.contributor.advisor | Aksungur, Rahmi | |
dc.contributor.author | Atli, H. Ertuğ | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:39:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:39:40Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218049 | |
dc.description.abstract | II ÖZET `Hitit Heykellerindeki Sembollerin Yapıtlarıma Yansımaları` konulu çalışmada, sanat olgusunun gelişimine ve insanlığın evrim sürecine ilişkin en önemli bulgu ve belgelere ışık tutmuş Anadolu'nun kültür tarihimizdeki önemli yerini de vurgulayarak, yazılı tarih döneminin başlangıcından binlerce yıl önce bile Avrupalı çağdaşlarından çok gelişmiş bir uygarlık düzeyine sahip olan Anadolu Hatti devleti ile Hint - Avrupa kökenli olduğu varsayılan Hititler'in yarattıkları üstün sanat yapıtlarındaki `sembollerin` günümüz çağdaş sanatına yansımalarını inceledik. Anadolu'nun jeopolitik konumundan kaynaklanan çok kültürlü yapısı Hitit Sanatındaki çağına göre çok gelişmiş tekniklerle gerçekleştirilen üstün nitelikli yapıtlarda kendini göstermektedir. Çevre Yakın Doğu uygarlıktan ile etkileşimleri hiçbir zaman yadsınmasa da sanatlarındaki sembolik anlatımlarda ki amaç Anadolu'nun özgün kimliğinden kaynaklanmaktadır.Anadolu'nun coğrafî yapısı gereği Asya ve Avrupa arasında doğal bir köprü ve etrafının denizlerle ve sıra dağlarla çevrili yüksek bir plato olması, bereketli bitki örtüsü, çok çeşitli ırk, din ve dillerin karışımından doğan zengin kültürü binlerce yıldır süre gelen inanç ve gelenekleri bugünlere taşımıştır. Hitit Heykellerinin, tarihte bilinen en eski uygarlık merkezi Anadolu'ya ait olması, bugün bu topraklarda yaşayan bir sanatçı olarak kişisel çalışmalarıma olan yansımalarında da doğal bir bağlantı süreci içinde ortaya çıkmıştır. Çalışmalarımın özünü oluşturan tema Hitit Sanatı sembollerinin anlam ve biçim sentezleridir. Sanat tarihinin gelişim sürecinde Anadolu'nun geçmişteki önemini vurgulamak ve Hitit sanatının temel kavramlarını da daha iyi anlayabilmek ve günümüz sanatı ile ilişkisini kurabilmek açısından, Anadolu'nun tarih öncesi döneminden başlayarak birbiriyle bağlantılı biçimde incelediğimiz bu çalışmanın bölüm içerikleri sırasıyla aşağıda ki planı içermektedir. GİRİŞ 1.BÖLÜM ANADOLU'NUN KÜLTÜR TARİHİ 1.1- Tarih Öncesine Genel Bakış 1.2- Hitit Öncesi Dönemde Anadolu 1.2.1- Anadolu'da Tarih Öncesi Çağlar | |
dc.description.abstract | Ill THE SUMMARY In the work named: ` The Reflections of the Hittites Sculptures' Symbols on my works` emphasizing the importance of Anatolia which lighted the way for the most important findings and documents about the development of art and the evolution of humans, we stressed on the Anatolian Hattis who were more developed than their contemporaries thousands of years before the written history together with Indo - European assumed origined Hittites and the reflections of their symbols to Contemporary art. Anatolia as a result of its' geographical location has many cultured structure which shows itself on the fine, qualified art works done with more developed techniques than its' time. Although the relationship withNear - East civilizations can never be casted out, the purpose of using the symbols in art is originated from the Anatolians' original identity. Anatolia's rich culture occurred from its' geographical structure, being a natural bridge between Asia and Europe, surrounding by the sea and mountain range, being a high plateau, having fertile plant cover, having mixture of various racial groups, religions, languages and this culture of thousands of year, beliefs, traditions are carried to today. Hittites Sculptures belong to the oldest known civilization and as its' centre is in Anatolia, I, an artist living on this land today, have naturel reflections of them on my works. The subject of my works is synthesis of the meaning and form of Hittites Art Symbols. For showing the importance of Anatolia in the development of Art History and better understanding the basic concept of Hittites arts and for to set up the relationship between the contemporary art and Anatolia, beginning from its' pre-historical period, our research includes the plan below showing the parts and contents in order. INTRODUCTION PARTI THE HISTORY OF ANATOLIAN CULTURE 1.1- General Looking at Pre-History 1.2.- Anatolia Before the Hittites Period 1.2.1 -Anatolia in the Prehistorical Period | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Hitit heykellerindeki sembollerin yapıtlarıma yansımaları | |
dc.title.alternative | The Effects of the Hittites sculptures symbols on my works | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Goddess | |
dc.subject.ytm | Hittite art | |
dc.subject.ytm | Idol | |
dc.subject.ytm | Interaction | |
dc.subject.ytm | Sculpture | |
dc.subject.ytm | Hittites | |
dc.subject.ytm | Symbols | |
dc.identifier.yokid | 123256 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 121797 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |