A Model for determining the number of storage blocks and block lengths in a rectangular warehouse
dc.contributor.advisor | Ertek, Gürdal | |
dc.contributor.author | Küçük, Bilge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:39:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:39:37Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218040 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu tez dikdörtgen bir depo alanına ara koridorlar ekleyerek elde edilecek kazançları ve bu ara koridorların en iyi yerleşimini konu almaktadır. Geçmiş çalışmalar ana stok koridorlarını dik kesen ara koridorlar koymanın sipariş toplamak için alınan yol uzunluğunda önemli kazançlar sağladığı göstermiştir. İlgili literatürde ara koridorlar eşit uzunluktaki stok blokları arasına dağıtılmıştır. Bu tezde, ara koridorların yerleşimi, yürünen yol uzunluğunda ve kullanılan stok alanında meydana getirdikleri kazanç bakımından incelenmiştir. Ara koridorlar arasındaki stok blok uzunluklarının birbirinden farklı olduğu durumlar detaylıca incelenmiştir. Elde edilen deneysel sonuçlardan yola çıkarak eşit olmayan aralıklarla dağılan ara koridor kombinasyonlarının eşit aralıklarla dağılan koridorlardan toplam sipariş toplama yürüme mesafesinde daha iyi kazançlar sağladığı sonucuna varılmıştır. Eşit aralıklı ara koridorlara göre daha az sayıda eşit olmayan aralıklı ara koridor kullanarak sağlanabilecek stok alanı kazançları da incelenmiştir. Bizim çalışmamız eşit aralıklı ara koridorlar sayesinde elde edilen yürüyüş mesafesi kazancının daha az sayıda ara koridorun eşit olmayan stok blokları arasına yerleştirilmesiyle elde edilebileceğini göstermiştir. Buna ek olarak, eşit olmayan aralıklı ara koridorların arasındaki stok bloklarının uzunluklarına ilişkin ilginç bir biçim gözlenmiştir. Yürüyüş mesafesinde en çok kazancı sağlayan stok blokları konfigürasyonunda, orta kısımdaki bloğun uzunluğunun sipariş büyüklüğü arttıkça arttığı gözlenmiştir. Bu gözlem bu tezde incelenen tüm depo tiplerinde tekrarlanmıştır. Depo tasarımı uzun vadeli yatırımları içeren stratejik bir konu olduğu için bu tezde sunulan sonuçlar yatırım maliyetlerini düşürmek ya da depo operasyonlarının etkinliğini arttırmak için ip uçları sağlamaktadır. vı | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This thesis study focuses on the savings that can be attained by adding unequally spaced cross aisles in a rectangular warehouse and the best locations of these cross aisles. Earlier research suggests that adding cross aisles perpendicular to main aisles can bring significant savings with respect to order picking travel distance. In the related literature cross aisles are distributed between storage blocks that are equal in length. In this thesis, the locations of cross aisles will be investigated in detail and evaluated in terms of travel distance and storage space. Storage block lengths between cross aisles are allowed to be different in length. Based on our experiment results, these unequally spaced cross aisle configurations enable more saving on order picking travel distance than equally spaced cross aisles. We have also investigated the issue of possible space savings by using less number of unequally spaced cross aisles compared to equally spaced cross aisles. Our research suggests the same travel distance saving due to equally spaced cross aisles can be achieved with less number of cross aisles (less number of storage blocks) distributed between block lengths (cross aisle spacing) that are unequal in length. Additionally, an interesting pattern in terms of the lengths of storage blocks between unequally spaced cross aisles is observed. In the configuration of storage blocks that provide maximum travel distance saving, the length of the block in the middle gets wider as order size increases. This pattern is observed for all of the warehouse types investigated in this thesis. Since warehouse design is a strategic problem concerning long-term investment, the results provided within this thesis provide insights in order to decrease the investment costs or increase the efficiency of warehouse operations. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.title | A Model for determining the number of storage blocks and block lengths in a rectangular warehouse | |
dc.title.alternative | Dikdörtgen depolardaki stok bloklarının sayılarının ve uzunluklarının belirlenmesine ilişkin model tasarımı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 144875 | |
dc.publisher.institute | Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 139601 | |
dc.description.pages | 67 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |