Varlık olarak insanı; İmge ve simge aracılığıyla anlamlandırma çabası
dc.contributor.advisor | Özdemir, Gülçin | |
dc.contributor.author | Yildiz, Başak Devrim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:39:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:39:30Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218010 | |
dc.description.abstract | Ill ÖZET İnsanın yaratıcılığında dile gelen sonsuzluğu ile ölümlülüğü arasında uzanan gerilim alanı, hep insandan yola çıkan, sonunda yine insana varan/varması gereken sanat ve edebiyat için her zaman kendine özgü bir `sonsuzluk sürecini` oluşturmuştur;çünkü sanat ve edebiyat.insanoğlunun elinden çıkma bütün kalıcılıkların ölümlülüğün bilinciyle örülü bir atmosferde yaratılmasını, insanoğlunun doğasını kavrayabilirle bağlamında her zaman çelişkilerin en verimlisi saymıştır. Aslına bakılırsa ölümün bu muğlaklığı, içerisine sanatın ve tüm temsil sistemlerinin rahatlıkla yerleşebileceği büyük bir boşluk doğurur. Yapıtta ölümü işlemek bireye,bu evrende başa hiçbir yaratığın dolduramayacağı özel bir yerin olduğunu hatırlatan iyileştirici.yol gösterici bir olumlama sağlamakla kalmaz.dalga geçme.eğlenme, ölümü ironikleştirme, uzamı zamanı ve mekanı kaydırma, meleklerle kol kola girme ve kurgu zenginliği bakımından da teyit edilemeyecek sınırsız bir repertuvar sunar. Nietzsche'nin de dediği gibi;`Hakikaten ölmeyelim diye sanat var. AHAHTAR KELİMELER:Sanat, ölüm.yaratıcılık | |
dc.description.abstract | IV SUMMARY The field of tension which extends between human's infiniteness and mortality and which is expressed through his creativity has consisted an `infiniteness process` typically for art and literature which starts its way from human and which reaches or has to reach its end at human again; because art and literature has always deemed the creation of all permanences which is the product of humans in an atmosphere wrapped with a mortality consciousness as the most productive of conflicts in order to understand nature of human being. In fact this abstruseness of death forms a great void in which art and all representative systems can be placed easily. To mention death in a work not only provides for the individual an affirmation which is healing and guiding for him by reminding him that he has a special place in this universe which can not be filled by an other creature, it also present a limitless repertory for tricking with death.entertaining with it, making it ironic, taking angels by arm and richness of fiction. As Nietzsche has said: `In fact art is there for us not to die.` KEY WORDS:Art, death, creating. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Varlık olarak insanı; İmge ve simge aracılığıyla anlamlandırma çabası | |
dc.title.alternative | Effort to giving explain the meaning of the human as a self personality by image and symbol | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Explanation | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Symbol | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.subject.ytm | Human | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.identifier.yokid | 123869 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 121806 | |
dc.description.pages | 45 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |