Eugene Ysaye-Solo sonatlarında kemanın teknik ve müzik açısından kullanılış özellikleri
dc.contributor.advisor | İyicil, R. Nuri | |
dc.contributor.author | Halkaci Akin, Pelin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:39:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:39:28Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218000 | |
dc.description.abstract | III ÖZET Öncelikle yapılan yazalı çalışmanın amacı, ne konuda olduğu ve hangi yöntemler izlenerek yapıldığı hakkında genel bilgi verilmiştir. Sonra Belçikalı besteci ve kemana Eugene Ysaye'nin (1858-1931) hayatı ve yazdığı diğer eserleri hakkında bilgi verilmiştir. Eugene Ysaye'nin kendi keman çalış stili, onu dinlemiş kişilerin anlatımıyla aktarılmış, `op.27, Solo Keman İçin 6 Sonat'ını adadığı kemancılar belirtilmiştir. Ardından, geçmişten günümüze solo keman edebiyatına eserleriyle katkıda bulunmuş besteciler ve eserleri hakkında bilgi verilmiştir. Son olarak da Ysaye'nin keman tekniğine getirdiği yenilikler incelenip başlıklar atanda toplanmış ve örneklenmiştir. Ekler bölümüne ise sözü geçen Sonatların notaları ilave edilmiştir. | |
dc.description.abstract | IV SUMMARY First, the aim of the present study, its topic and the methods by which it was accomplished are presented. After which, the life and other works of the Belgian composer and violinist Eugene Ysaye (1858-1931) are presented. The style of Eugene Ysaye, violin playing is reported from the sayings of those who had heard him and the violinists who he had dedicated his `op. 27, 6 Sonatas For Solo Violin`. Also, contemporary composers and their works, who had contributed to the solo violin literature. Finally, the novelties that Ysaye contributed to the violin technique are investigated and examples are given. The music of the abovementioned sonatas are given as appendices. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Eugene Ysaye-Solo sonatlarında kemanın teknik ve müzik açısından kullanılış özellikleri | |
dc.title.alternative | Eugene Ysaye-The way of use of the violin in technical and musical point of view in his solo sonatas | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Right hand | |
dc.subject.ytm | Solo | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Violin | |
dc.subject.ytm | String instruments | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Ysaye, Eugene | |
dc.identifier.yokid | 123820 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 121784 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |