Günümüz sanatında beden
dc.contributor.advisor | Ormancı, Zekai | |
dc.contributor.author | Kiziltaş, İlkiz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:39:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:39:25Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217991 | |
dc.description.abstract | IV ÖZET İnsan bedeni, çağlar boyunca birçok bilim ve sanat daimin temel konusu olmuştur. Bu çalışmada amaç, düşünce ve sanat dünyasında çoğunluk tarafından kabul görmüş beden anlayışlarını, geçmişten bugüne bilim ve sanata etkileri ve kazandırdıkları önemli bazı temel olguları çerçevesinde inceleyerek, yakan dönem görsel sanatlarında, fiziksel bağlamı içerisindeki beden üzerine yapılan farklı yorumlan, müdahaleleri, sorgulamaları, neden sonuç ilişkisi içerisinde, geçmiş referanslar doğrultusunda ortaya koymaktır. Özellikle 1960'lı yıllardan başlayarak günümüze, farklı disiplinlerdeki sanatlar ve sanatçılar incelenmiş, tez içerisinde adı geçen sanatsal anlayışlar ve sanatçılar ise müdahale etme, yargılama ve sorgulama niteliklerindeki keskinlikleri ve şiddetleri doğrultusunda seçilmiştir. Bu yaklaşım içerisindeki asıl amaç ise, çağımızın sanatçılarıyla birlikte insan bedeninin ve içindeki ruhun derinliklerine yapacağımız bir seyahatle, bilinçli olarak görmezlikten geldiğimiz veya göremediğimiz çeşitli oluşumları, anlayışları bir kez daha gün ışığına çıkarmaktır. | |
dc.description.abstract | SUMMARY Human body has always been the main subject of art and humanities in every age of time. In this research, the object is to expose new interpretations, interferences, interactions and interrogations on physical body, by researching the basic facts of mostly accepted body comprehensions in art and intellectual world. Particularly beginning from I960' s world of art, many works and artists in various disciplines has been researched. Including subjects and the artists in this thesis are chosen by the status of their distinctions and intensity of body interpretations, interferences, interactions and interrogations. Intention of this thesis with this approach is to reveal the various constitutions, estimations that we intentionally connived and can not considered by taking a journey with contemporary artists, to the deep inside of human body and soul. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Günümüz sanatında beden | |
dc.title.alternative | Body in contemporary art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Human body | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Sociology | |
dc.subject.ytm | Philosophy | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Body | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.identifier.yokid | 123204 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 121810 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |